خبرنگاران حضور مردم در پای صندوق های رای تنها راه نجات کشور است

به گزارش خیمه نیوز، بجنورد- خبرنگاران- عضو انجمن اسلامی معلمان خراسان شمالی حضور مردم در پای صندوق های رای را تنها راه نجات کشور دانست و گفت: اگر انتخاباتی رقابتی داشته باشیم و نمایندگان افکار مختلف در این انتخابات داوطلب شوند تغییرات خوبی حاصل می گردد.

خبرنگاران حضور مردم در پای صندوق های رای تنها راه نجات کشور است

اسماعیل حسین پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: باید این باور را داشته باشیم که کشور تنها نباید با یک تفکر خاص مدیریت گردد.

وی گفت: این نوع مدل از تبلیغات انتخاباتی خطرناک است و تنها القای تفکر جریانی خاص به مردم را در پی دارد تا اینکه در راستای توسعه سیاسی جامعه حرکت کند.

حسین پور مطرح کرد: بعضی از جریان های تندرو که منافع آنها با منافع ملی در تضاد است در پی این هستند که حتی به قیمت کاهش مشارکت مردم گزینه مطلوب خود را از صندوق بیرون آورند.

وی اضافه نمود: این تفکر ناامیدی و یاس را به مردم القا می نماید و به جمهوریت نظام نیز ضربه وارد می نماید.

عضو حزب اتحاد ملت ایران ادامه داد: مردم باید احساس نمایند که رای آنها مهم است و با مشارکت انتخاباتی در سرنوشت و آینده کشورشان اثرگذارند و در این صورت است که مشارکت انتخاباتی بیشتر می گردد.

وی مطرح کرد: اکنون طیف های خاصی به دنبال کاهش مشارکت انتخاباتی هستند و خواسته های جناحشان بر مطالبات مردمی ترجیح می دهند در صورتی که این نوع تفکر به نفع مردم نیست و تنها کشور را وارد مسائل بیشتر می نماید.

حسین پور اظهار داشت: تحریم های ظالمانه، مسائل ناشی از شیوع ویروس کرونا و دخالت های پنهان بعضی از جریان های سیاسی یاس و دلمردگی را در بین مردم ایجاد نموده است در صورتی که این دخالت ها موجب کاهش مشارکت در انتخابات گردد بطور قطع ضربه به نظام وارد می گردد.

وی اضافه نمود: این نوع از تبلیغات موجب بی انگیزگی مردم برای مشارکت در انتخابات می گردد و نباید تفکرات بعضی از جریان های سیاسی به مردم القا گردد و بهتر است تا شرایطی فراهم گردد تا تمامی تفکرات و احزاب در این کارزار دخالت داشته باشند.

وی افزود: در شرایط کنونی نباید تکصدا بود و تصمیمات باید بر مبنای خردجمعی شکل گیرد و اگر پایگاه مردمی در انتخابات کاهش یابد در این صورت صندلی نظام هم پایین می آید و باید انتخاباتی آزاد و رقابتی داشته باشیم و همه مردم در این فرآیند سیاسی دخالت داشته باشند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب خراسان شمالی توضیح داد: تجربه ثابت نموده که در خصوص انتخابات در ایران میان مشارکت و رقابت ارتباط تنگاتنگی وجود دارد؛ هرگاه که مردم احساس کردند که یک انتخابات رقابتی وجود دارد و رقابتی جدی موثر است، میزان مشارکت هم بالا بوده و هرگاه هم که مردم احساس نمایند که رقابتی جدی در انتخابات وجود ندارد و جریان های سیاسی به شکل موثری به رقابت با هم نمی پردازند، مردم هم رغبتی به مشارکت در انتخابات نشان نمی دهند.

مشارکت و مشروعیت

این فعال سیاسی خراسان شمالی در خصوص اهمیت مشارکت انتخاباتی نیز گفت: مشارکت در انتخابات یکی از اصول مهم دموکراسی و از شاخص های میزان مقبولیت و مشروعیت نطام سیاسی است.

وی اعلام کرد: با توجه به اینکه یکی از سطوح و عرصه های مهم مشارکت سیاسی، شرکت مردم در انتخابات است، مشارکت شهروندان در انتخابات موجب تقویت همبستگی، وحدت ملی و تضمین نماینده امنیت ملی جمهوری اسلامی می گردد.

حسین پور ادامه داد: مشارکت انتخاباتی باید امنیت داخلی کشور را ارتقا بخشد و مشروعیت نظام سیاسی را تثبیت و در مقابله با تهدیدات خارجی که امنیت داخلی را به خطر می اندازد نقطه قوتی محسوب گردد.

هراس از موفقیت در برجام

این فعال سیاسی با اشاره به برجام و فضای مالی کشور توضیح داد: یکی از مواردی که باعث کاهش مشارکت در انتخابات می گردد و در انتخابات مجلس هم موثر بود، اوضاع و شرایط خاصی است که به دلیل تحریم ها در کشور ایجاد شده است.

وی مطرح کرد: اگر مذاکرات وین به نتیجه برسد مردم در انتخابات مشارکت بیشتری خواهند داشت، چون مردم به تأثیر آن بر آینده مالی و سیاسی کشور مطلع هستند.

حسین پور اعلام کرد: موفقیت در برجام نگاه دنیایان را به کشور ما عوض خواهد نمود و تحریم ها برداشته و مبادلات دنیای به نفع ایران تمام می گردد.

وی ادامه داد: تفکری که برجام را به انتها برساند و سایه تحریم های ظالمانه را از سر مردم بردارد، این تفکر قادر به حل سایر مسائل جامعه نیز است.

حسین پور با بیان اینکه با موفقیت در برجام خونی جدید بر کالبد ملت تزریق می نماید، گفت: بعضی از جریان های سیاسی نیز از موفقیت برجام هراس دارند و سعی دارند تا هر طوری شده انتخابات آینده را به نفع خود تمام کند.

حل مسائل مالی و تغییر چهره سیاسی ایران

این فعال سیاسی خراسان شمالی در ادامه حل مسائل معیشتی و مالی کشور و تغییر چهره سیاسی ایران در سیستم بین الملل را از مهمترین برنامه های رییس جمهوری آینده مطرح کرد.

حسین پور اضافه نمود: دشمنان سعی کردند در این سالها با ایران هراسی چهره ایران را در دنیا تخریب نمایند و ایران را عامل ناامنی در خاورمیانه جلوه دهند و سعی کردن تا با تحریم ها کشور ما را در مقابل سیاست های خود تسلیم نمایند.

وی ادامه داد: این تحریم های ناجوانمردانه بر معیشت مردم و اقتصاد کشور تاثیرگذاشت و مسائل زیادی را برای مردم ما ایجاد کرد.

حسین پور توضیح داد: رییس جمهور آینده باید بر روی این دو شاخص اساسی تصمیم بگیرد و هم چهره کشور را در دنیا اصلاح کند و هم مسائل مالی را رفع کند.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 30 اردیبهشت 1400 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 933

به "خبرنگاران حضور مردم در پای صندوق های رای تنها راه نجات کشور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران حضور مردم در پای صندوق های رای تنها راه نجات کشور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید