خبرنگاران تمام روستاهای لرستان تا سال 1401 گازرسانی می گردد

به گزارش خیمه نیوز، خرم آباد - خبرنگاران - مدیرعامل شرکت گاز لرستان گفت: اکنون تنها حدود 9 درصد روستاهای استان گاز ندارند که با برنامه ریزی اجرا شده، پرونده روستاهای واجد شرایط گازرسانی در لرستان در سال 1401 بسته می گردد.

خبرنگاران تمام روستاهای لرستان تا سال 1401 گازرسانی می گردد

از پروفایل ما وبلاگ بخار دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران، کرم گودرزی چهارشنبه شب در پانزدهمین نشست خبری مجازی مدیران با رسانه های استان اضافه نمود: اکنون 335 هزار خانوار شهری و 153 هزار و 844 خانوار روستایی در یک هزار و 881 روستا از نعمت گاز بهره مند هستند.

گودرزی ادامه داد: از 488 روستای لرستان که تا به امروز گازرسانی نشده، عملیات اجرایی 192 روستا در حال اجرا، همچنین 26 روستا در مرحله انتخاب پیمانکار و 98 روستا بازاریابی و طراحی آنها اجرا شده و 172 روستا در سال های 1400 و 1401 گازرسانی می گردد.

وی با بیان اینکه میانگین درصد بهره مندی روستاها در کشور از گاز طبیعی 84.4 درصد است که در لرستان این رقم 91 درصد است، توضیح داد: با اجرای طرح گازرسانی علاوه بر اشتغال پایدار و جلوگیری از مهاجرت روستاییان، یاری مهمی به حفظ محیط زیست می گردد.

وی گفت: در روستاهای دارای طرح هادی هیچ مسئله ای برای گازرسانی آنها نداریم اما در بعضی روستاها متقاضیان خارج از طرح هادی قرار دارند چون این روستاها فاقد مجوز هستند نمی توانیم خدمات بدهیم.

جشن لرستان سبز برگزار می گردد

مدیرعامل شرکت گاز لرستان اضافه نمود: از ابتدای امسال تا به امروز 185 روستا و 249 واحد صنعتی در لرستان گازرسانی شده است و اکنون استان از نظر استانداردها و شاخص های تعریف شده ملی گاز، استان سبز است.

گودرزی گفت: اکنون شهرستان های بروجرد، کوهدشت، سلسله، ازنا و دورود و خرم آباد به عنوان شهرستان های سبز در استان هستند.

وی ادامه داد: در مراسم پویش سبز گازرسانی که توسط وزیر نفت در کشور اجرا می گردد، جشن سبز بودن استان از نظر گازرسانی به روستاها و شهرها را با حضور وزیر نفت برگزار خواهیم کرد.

وی درباره شرایط مصرف گاز در زمستان استان گفت: 13 درصد در پیک مصرف نسبت به مدت مشابه سال قبل بود که مردم و دستگاههای اجرایی یاری کردند که به رقم 6 درصد رسیده است.

مدیرعامل شرکت گاز لرستان در ادامه اضافه نمود: عمده پروژه های عمرانی و زیرساختی کشور تحت تاثیر ویروس کرونا نهاده شد اما هیچ کدام از پروژه های شرکت گاز لرستان با مشکل روبرو نشد.

وی توضیح داد: یکی از سیاست های مهم شرکت ملی گاز ایران جایگزینی گاز به عنوان یک سوخت ارزان و پاک است که در لرستان به همین منظور 240 هزار مترمکعب گاز جایگزین نموده ایم و اکنون یک هزار و 827 صنعت عظیم و کوچک از نعمت گاز بهره مند هستند و هیچ محدودیتی برای گازرسانی به صنایع وجود ندارد.

14 درصد مشترکان لرستانی از گاز رایگان بهره مند هستند

گودرزی ادامه داد: امسال مشترکانی که کمتر از 200 مترمکعب گاز مصرف می نمایند تعرفه آنها رایگان شد و در حالی که انتظار بود 30 تا 40 درصد از این مهم بهره مند شوند اما از 530 هزار مشترک تنها 72 هزار و 43 مشترک از این تعرفه بهره مند شدند که حدود 14 درصد است.

ویدرباره طلب شرکت گاز از مشترکان نیز ادامه داد: اکنون حدود 164 میلیارد تومان از مشترکان گاز در لرستان طلب داریم که عمده طلب ما مشترکان صنعتی هستند و انتظار داریم به ما یاری نمایند تا از محل آورده این مبلغ در پروژه های استان استفاده کنیم.

مدیرعامل شرکت گاز لرستان گفت: از ابتدای سال تا به امروز 19 هزار اشتراک به مردم در مناطق شهری و روستایی واگذار شد که یک هزار و 450 فقره درباره مددجویان کمیته امداد و 431 فقره مربوط به مددجویان بهزیستی بوده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 13 فروردین 1400 بروزرسانی: 13 فروردین 1400 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 845

به "خبرنگاران تمام روستاهای لرستان تا سال 1401 گازرسانی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تمام روستاهای لرستان تا سال 1401 گازرسانی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید