خبرنگاران اینترنت روستاهای بالای 20 خانوار سیستان و بلوچستان برقرار می گردد

به گزارش خیمه نیوز، زاهدان- خبرنگاران- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: برقراری اینترنت در تمامی روستاهای بالای 20 خانوار سیستان و بلوچستان تا خاتمه اردیبهشت سال 1400 انجام می گردد.

خبرنگاران اینترنت روستاهای بالای 20 خانوار سیستان و بلوچستان برقرار می گردد

به گزارش خبرنگاران، محمدجواد آذری جهرمی شامگاه دوشنبه درگفت وگوی خبری اظهارداشت: 27 درصد روستاهای بالای 20 خانوار سیستان و بلوچستان دسترسی به اینترنت پرسرعت ندارند.

وی اضافه نمود: یکهزار و 200 روستای باقی مانده تا اردیبهشت سال آینده به اینترنت متصل می شوند و سرعت بخشیدن به این کار دلیل این سفر 10 روزه به سیستان و بلوچستان بوده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: این پراکندگی جمعیت سبب بالا رفتن توسعه زیرساخت ها شده و با توجه به اینکه اپراتورها حاضر به پرداخت این مبلغ نیستند، دولت هزینه توسعه زیرساخت های مخابراتی را پرداخت می نماید.

آذری جهرمی همچنین عصر امروز در بازدید از پارک علم و فناوری زاهدان گفت: صندوق نوآفرین که از صندوق های حمایت از خلاقیت در کشور است، با هدف تامین اقتصادی و حمایت از گروه های خلاق در استان سیستان و بلوچستان فعال می گردد.

وی اضافه نمود: در سیستان و بلوچستان خلاقیت های بی نظیری در حوزه اینترنت اشیا، انیمیشن و فناوری اطلاعات اجرا شده به گونه ای که بازارهای محلی را بدست آورده و بازار منطقه را هم می تواند به راحتی بدست آورد.ٰ

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: هم اینک از مجموع 39 هزار و 500 روستای بالای 20 خانوار، حدود 35 هزار روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند و چهار هزار روستای دیگر باقی مانده است که در تلاشیم برنامه اتصال این روستاها تا خاتمه سال جاری تکمیل گردد.

وی گفت: در استان پهناور سیستان و بلوچستان 52 درصد جمعیت روستایی و 48 درصد شهری هستند و استاندارد اتصال روستاهای این استان به شبکه ملی اطلاعات، کمتر از متوسط کشوری است.

جهرمی ادامه داد: تا به امروز 12 هزار کیلومتر شبکه فیبر نوری بین شهری در سیستان و بلوچستان اجرایی شده که هفت هزار و 300 کیلومتر از سوی شرکت مخابرات و چهار هزار و 700 کیلومتر نیز در دولت تدبیر و امید بوده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 بهمن 1399 بروزرسانی: 14 بهمن 1399 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 727

به "خبرنگاران اینترنت روستاهای بالای 20 خانوار سیستان و بلوچستان برقرار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اینترنت روستاهای بالای 20 خانوار سیستان و بلوچستان برقرار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید