خانه جیم تامپسون در تایلند

به گزارش خیمه نیوز، موزه خانه جیم تامپسون (Jim Thompson House)، یکی از جاذبه‌های تاریخی تور تایلند برای بازدید از جاذبه‌هایی منحصربه‌فرد است. این بنا از 6 ساختمان چوبی ساخته شده که به سبک تایلندی و آمریکایی ساخته شده‌اند.

خانه جیم تامپسون در تایلند

جیم تامپسون  Jim Thompson بعد از اتمام دوران سربازی در سال 1946 که در تایلند بود، تصمیم گرفت در همینجا زندگی و تجارت کند. او 30 سال نقش بسیار مهمی در احیای صنعت ابریشم در تایلند داشته است. البته این شخص در صنعت مد نیز فعال بوده است به گونه ای که در ارائه لباس های ابریشمی زیبا به سالن های مد در کشورهای پاریس، نیویورک ، میلان و لندن تلاش وصف ناپذیری داشته است. جیم تامپسون فردی مشهور در کشور تایلند و سایر کشور ها بوده است، متاسفانه در یکی از روزهای سال 1967 به نقل قولی در جنگل های مالزی Malaysian jungle  ناپدید می شود و هیچگاه به خانه اش باز نمی‌گردد و هیچ رد و نشانه ای از او پیدا نمی شود.

با ورود به موزه خانه جیم تامپسون در تور تایلند، تصویر خانه های چوبی با وسایل دکوری قدیمی در کنار گیاهان درختان اطراف خانه بدون شک برای یک گشت و گذار چند ساعته وسوسه تان می کند. در این خانه به خوبی می توانید از روند احیای ابریشم در تایلند مطلع شوید. اتاق ها و طبقات خانه مملو از وسایل، تزئینات و مجسمه های سنگی و چوبی است که تامپسون با دقت و ظرافت آنها را انتخاب کنید.

روی دیوارهای خانه آویزهای هنری و سنتی با شکل و شمایل های مذهبی قرار گرفته است، حتی آشپزخانه ی آن نیز مملو از ظرف و ظروف سنتی تایلندی است. اما در برخی قسمت های این خانه نیز نمادی از زندگی آمریکایی را می بینید، برای مثال تایلندی ها در آن زمان حمام و دستشویی خانه هایشان را در بیرون از خانه می ساختند اما در اینجا آنها در داخل خانه قرار گرفتند. اگر مسافر تور تایلند هستید پیشنهاد می کنیم سری به این موزه خانه بزنید و به هزار توهای آن سرک بکشید، هر گوشه ی این خانه دیدنی است.

پس از ناپدید شدن مرموز جیم تامپسون، دادگاه نسبت به تشکیل بنیاد جیم تامپسون اقدام کرد که مدیریت خانه و سایر دارایی های آن به عهده این بنیاد گذاشته شد. با گذر زمان، یک مرکز هنری، فروشگاه فروش سوغات و هدایای خاص به گردشگران، رستوران و کافه با برند جیم تامپسون  ایجاد گردید. تراسی که رو به کانال سائن صائب Saen Saeb Canal است، محلی مناسب برای گردهمایی های 40 تا 80 نفره برای مراسم مختلف همانند ملاقات های کاری خاص، میهمانی‌های ویژه، ناهار و یا شام‌های کاری و ... می باشد.

آدرس خانه جیم تامپسون در تور تایلند

دسترسی به موزه خانه جیم تامپسون Jim Thompson House بسیار راحت است. بعد از پیاده شدن در ایستگاه منوریل نشنال استودیوم National Stadium به سمت راستتان بپیچید و خیابان Soi Kasemsan 2 را تا آخر پیاده روی کنید، دست چپ‌تان را که نگاه کنید، این خانه زیبا را خواهید دید.

انتشار: 20 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 13

به "خانه جیم تامپسون در تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه جیم تامپسون در تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید