تنها سفر می کنید؟ این توصیه های ارزشمند یادتان باشد

به گزارش خیمه نیوز، نکات بسیار مفید و کاربردی برای مسافرانی که انفرادی سفر می نمایند

همه از مزیت های بیشمار سفر کردن باخبریم و می دانیم می تواند چه تاثیر مثبتی روی فکر و جسم مان بگذارد، فرقی هم ندارد که سفرمان گروهی باشد یا تکی. چند سالی است سفرهای انفرادی بیشتر از قبل مورد توجه دنیاگرد ها قرار گرفته بطوریکه طبق تحقیقاتی که در آمریکا صورت گرفته، تعیین شده که حدود 24 درصد دنیاگرد های آمریکایی در سال قبل سفر تکی داشه اند و به خاطر بیشتر شدن این نوع سفر در دنیا و مخصوصا در ایران، در این نوشتار می خواهیم نکات بسیار مفیدی را برای همراهان خبرنگاران و آن دسته از افرادی که سفرهای انفرادی را دوست دارند بیان کنیم. در ادامه با ما باشید:

تنها سفر می کنید؟ این توصیه های ارزشمند یادتان باشد

1- حتما بعد از رزرو هتل، نشانی ای از آن داشته باشید

بارها رخ داده که مسافرانی که هتلی را رزرو نموده اند و برای گردش به خارج هتل رفته اند، موقع برگشتن راه هتل را گم نموده اند. این موضوع برای افرادی که تنها سفر می نمایند مهم تر است چون کسی همراهشان نیست. پس حتما قبل از اینکه از هتل خارج شوید، یک نشانی درست از آن بنویسید و همراهتان داشته باشید تا اگر لازم بود موقع برگشتن بتوانید راحت جهت هتلتان را پیدا کنید.

2- چمدان خود را پر از لباس و بارو بنه نکنید

از قلم نیاندازید در سفر تنها هستید و کسی قرار نیست حواسش باشد که شما یک لباس را دوبار پوشیده اید! پس بهتر است وسایل اضافی چمدانتان را بیرون بریزید و فقط لوازم ضروری را بردارید. یادتان باشد تقلا کردن برای حمل چمدان سنگین در برخی شرایط که ممکن است عجله داشته باشید یا مجبور باشید آن را با خودتان مرتب این طرف و آن طرف ببرید اصلا خوشایند نیست.

3- طلا و جواهر با خودتان حمل نکنید

وقتی تنها گردشگری می کنید، خواه ناخواه توجه زیادی را به خودتان جلب می کنید. بنابراین بهتر است از حمل لوازمی که می دانید ممکن است برای بقیه جلب توجه کند پرهیز کنید و یادتان باشد در سفر قرار نیست شخص خاصی را تخت تاثیر بگذارید مخصوصا وقتی تنها هستید! به جای آن می توانید از لوازم ساده و شیک بهره ببرید اینطوری هم خودتان را راضی نموده اید و هم توجه کسی را به خودتان جلب ننموده اید.

4- حتما همراهتان قرص ویتامین داشته باشید

مطمئنا دوست ندارید وقتی تنها سفر می کنید، بیمار شوید چون در این شرایط فقط خودتان هستید و خودتان! بنابراین ایده خوبی است که وقتی سفر می کنید، مقداری قرص ویتامین برای تقویت سیستم امینی بدنتان در سفر همراه داشته باشید. یکی از برترین قرص ها برای این موضوع، قرص زینک است.

یکی دیگر از کارهایی که برای حداقل کردن احتمال ابتلا به بیماری می توانید انجام دهید، ضدعفونی کردن سطح است. می توانید مواد ضدعفونی نماینده خریداری کنید و همراهتان در جاهایی که می نشینید یا تماس زیادی با آنها دارید، بهره ببرید.

5- سعی کنید یک مهارت حداقلی زبان داشته باشید

سعی کنید برای راه انداختن و برطرف نیازهای روزانه تان، حتی در حد چند کلمه ضروری و دست و پا شکسته هم که شده، زبان یاد بگیرید.

6- حتما یکی از وسایلی که در خانه تان به آن دلخوشید را همراهتان داشته باشید

درست است دارید تنها سفر می کنید تا تمام چیزهای روزمره را پشت سر بگذارید و تجربه های جدیدی یاد بگیرید اما مواقعی در سفر انفرادی پیش می آید که ممکن است به شدت احساس تنهایی کنید یا حتی حوصله تان سر برود. در این شرایط می توانید از روی مثلا لپ تاپتان فیلم مورد علاقه تان را ببینید. مطمئن باشید همراه داشتن وسایلی که به آنها خو گرفته اید یاری زیادی به برطرف دلتنگی تان در غربت می نماید.

منبع: travelandleisure.com

منبع: الی گشت
انتشار: 12 اسفند 1400 بروزرسانی: 12 اسفند 1400 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 1284

به "تنها سفر می کنید؟ این توصیه های ارزشمند یادتان باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنها سفر می کنید؟ این توصیه های ارزشمند یادتان باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید