تأثیر دمای خانه دوران کودکی بر تنظیمات فعلی ترموستات خانه محل سکونت شما

به گزارش خیمه نیوز، عادات دوران کودکی می توانند به سختی تغییر نمایند. نتایج یک پژوهش تازه نشان می دهد که دمای دلخواه و تنظیمات ترموستات منزل شما در حال حاضر ممکن است به دوران کودکی شما بستگی داشته باشد. مقاله ای تحت عنوان Turn down for watt می گوید که بیشتر آمریکایی ها دمای ترموستات خود را چندان تغییر نمی دهند، با اینکه سیستم های گرمایش و سرمایش بخش عمده ای از هزینه های انرژی خانگی را تشکیل می دهند.

تأثیر دمای خانه دوران کودکی بر تنظیمات فعلی ترموستات خانه محل سکونت شما

پژوهشگران دریجتان گروودا از دانشگاه ماینوث ایرلند و پال هنگز از دانشگاه مریلند آمریکا می گویند: افرادی که در خانه های گرم تر بزرگ شده اند، تمایل دارند در خانه های فعلی خود دمای ترموستات را بالاتر تنظیم نمایند. این نشان دهنده تأثیر ماندگار محیط های حرارتی دوران کودکی بر ترجیحات دمای فعلی است.

مصرف انرژی خانگی و عادات حرارتی

امروزه در آمریکا، انرژی مصرفی خانگی 21 درصد از کل مصرف انرژی کشور را تشکیل می دهد و بیش از نیمی از آن به گرمایش و سرمایش اختصاص دارد. با اینکه نیمی از خانه ها در طول روز خالی هستند، بسیاری از افراد همچنان سیستم های گرمایش و سرمایش را روشن نگه می دارند. تحقیقات نشان می دهد تنها 42 درصد از صاحبان خانه ها تنظیمات ترموستات خود را برای صرفه جویی در انرژی و هزینه ها تغییر می دهند. این عادت ها نه تنها انرژی را هدر می دهند، بلکه هزینه های خانگی را نیز افزایش می دهند.

تأثیر جامعه بر مصرف انرژی

پژوهشگران دریافته اند که درک انگیزه های انتخاب گرمایش و سرمایش مصرف نمایندگان می تواند به کاهش مصرف سوخت های فسیلی یاری کند. گروودا و هنگز در یک نظرسنجی از 2128 نفر از سراسر آمریکا شرکت کردند. شرکت نمایندگان در خصوص تنظیمات ترموستات زمستانی خود به عنوان بزرگسال و کودکی سوال شدند. بعلاوه از آنها خواسته شد تا ارتباط احساسی خود را با جامعه شان ارزیابی نمایند.

افرادی که اکنون در منطقه ها سردتر زمستان زندگی می نمایند و در خانه های گرم تری بزرگ شده اند (26.67 درجه سانتی گراد)، دوست دارند در بزرگسالی خانه های خود را گرم تر نگه دارند. این الگو حتی با حذف عوامل دیگر تاثیرگذار مانند نژاد، تحصیلات، عایدی خانوار و جابجایی جغرافیایی نیز برقرار بود.

نقش تأثیرات اجتماعی

گرچه عادات دوران کودکی می توانند عمیقاً تثبیت شده و سخت به تغییر باشند، اما به معنی عدم تغییر آن هم نیست. پژوهشگران دریافته اند که مقدار ارتباط افراد با جامعه شان تأثیر قوی بر رابطه بین دمای تنظیمی ترموستات فعلی و دوران کودکی آنها دارد. افرادی که به منطقه ها سردتر زمستانی مانند نیویورک نقل مکان نموده و ارتباط قوی با جامعه محلی خود دارند، تمایل دارند ترموستات خود را کمتر از کسانی که ارتباط کمتری با جامعه شان دارند تنظیم نمایند.

افرادی که در منطقه ها گرم تر مانند فلوریدا زندگی می نمایند، معمولاً از سیستم گرمایش مرکزی کمتر استفاده می نمایند و در زمستان از کولرهای خود برای خنک کردن خانه هایشان استفاده می نمایند. اما مقدار ارتباط با جامعه نیز می تواند این عادات را تغییر دهد.

تأثیر همتایان بر مصرف انرژی

این یافته ها نشان می دهند که همتایان می توانند بر مصرف انرژی ما تأثیر بگذارند، اما از آنجایی که نُرم های جامعه به طور مستقیم مقدار گیری نشده اند، نتایج باید با احتیاط تفسیر شوند. یافته ها بر اساس گزارش های خود شرکت نمایندگان است که تضمینی برای صداقت آنها در تنظیمات ترموستات دوران کودکی و بزرگسالی نیست.

مسیرهای پژوهشی آینده

پژوهشگران توصیه می نمایند که تحقیقات آینده باید بر بهبود این محدودیت ها و آنالیز عوامل فرهنگی که بر نحوه گرمایش و سرمایش خانه ها تأثیر می گذارند، تمرکز نمایند. بدون درک مکانیزم های روانشناختی و محرک های رفتار، نمی توان شرح داد که چرا مصرف نمایندگان منطقی لزوماً بهینه سازی مصرف انرژی خود را هدف قرار نمی دهند. این مطالعه در PLOS Climate منتشر شده است.

منبع: یک پزشک
انتشار: 24 تیر 1403 بروزرسانی: 24 تیر 1403 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 1624

به "تأثیر دمای خانه دوران کودکی بر تنظیمات فعلی ترموستات خانه محل سکونت شما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأثیر دمای خانه دوران کودکی بر تنظیمات فعلی ترموستات خانه محل سکونت شما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید