بیشترین مبتلایان به پدیکلوز در خراسان رضوی دانش آموز هستند

به گزارش خیمه نیوز، مدیر گروه مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: دانش آموزان 65 درصد از مبتلایان به بیماری پدیکلوز در خراسان رضوی را شامل می شوند.

بیشترین مبتلایان به پدیکلوز در خراسان رضوی دانش آموز هستند

ناصر امینی مدیر گروه مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در هفت ماهه نخست سال جاری حدود 10 هزار مبتلا به شپش سر در منطقه ها تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد شناسایی شده که 6 هزار و 500 نفر از این تعداد مربوط به گروه سنی 6 تا 17 سال در بین جمعیت دانش آموزی به ویژه در بین دختران است.

او با بیان اینکه درمان شپش سر در مراکز تحت پوشش به صورت رایگان انجام می گردد، اضافه نمود: تعداد مبتلایان به پدیکلوز در این دانشگاه سال جاری به طور تقریبی معادل مقدار ابتلا مدت مشابه سال گذشته است.

مدیر گروه مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: شپش سر یک حشره کوچک خونخوار به مقدار حدود سه میلی متر است که روزانه 2 تا 3 بار از ناحیه پوست سر خون می خورد و افراد آلوده به عنوان مخزن بیماری عمل می نمایند و در تمام ایام به ویژه در فصول سرد سال و در محل های تجمعی مثل مدارس باعث انتشار بیماری و آلودگی می شوند.

امینی بیان نمود: خارش پوست سر، وجود رشک (تخم های شپش) در لابلای موی سر، تماشا شپش بالغ در لابلای موی سر و کم خونی به ویژه در بچه ها از علائم آلودگی به شپش هستند.

او توضیح داد: رعایت بهداشت فردی، استحمام مرتب و منظم، برس زدن روزانه موی سر از مهمترین اقدامات در پیشگیری از آلودگی به این بیماری به شمار می روند.

مدیر گروه مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید نمود: شامپو پرمترین، لوسیون دایمتیکون و شامپو لیندان از دارو هایی هستند که برای درمان شپش سر با تجویز پزشک مصرف می شوند.

خبرنگاران خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 18 آبان 1401 بروزرسانی: 18 آبان 1401 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 1470

به "بیشترین مبتلایان به پدیکلوز در خراسان رضوی دانش آموز هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیشترین مبتلایان به پدیکلوز در خراسان رضوی دانش آموز هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید