تور ارزان روسیه: با تور مجازی از ذخیره گاه اورنبورگ در روسیه بازدید کنید

به گزارش خیمه نیوز، سبزدشت های ذخیره گاه اورنبورگ یکی از جاهای تماشای روسیه است که زیستگاه اسب های در حال انقراض شوالسکی به شمار می آید. با تور مجازی از این منطقه تماشا کنید.

تور ارزان روسیه: با تور مجازی از ذخیره گاه اورنبورگ در روسیه بازدید کنید

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

استپ یا سبزدشت، سرزمینی وسیع و پوشیده از گیاهان علفی است که معمولا درختی در آن دیده نمی گردد. این سرزمین های وسیع عمدتا محل به وجود آمدن ذخیره گاه های طبیعی است. کشور پهناور روسیه نیز ذخیره گاهی این چنینی دارد. ذخیره گاه اورنبورگ (Orenburg) از پنج سبزدشت پهناور تشکیل شده است که یکی از آن ها، اورال پیشین (Pre-Ural) نام دارد. وسعت اورال پیشین به 16.5 هکتار می رسد. در این قسمت از مجموعه تورهای مجازی، به گشت وگذار در این دشت وسیع و سرسبز می پردازیم.

منظره ها سبزدشت اورال پیشین، بسیار متنوع است. از کوهستان ها و تپه های کوچک گرفته تا صخره های شنی و رود های خروشان، منظره های بی بدیل را لابه لای سرسبزی این منطقه پدید آورده اند. در فصل بهار، فرشی از علف های شاداب، گل های زنبق، لاله و دیگر گیاهان، ذخیره گاه اورنبورگ را می پوشانند. درمجموع، 250 گونه گیاهی در این منطقه می روید.

یکی از باشکوه ترین پدیده های طبیعی اورال، کوه بندیتسکی است که در واقع، منطقه ای مرتفع و صخره ای به شمار می رود. سبزدشت اورال پیشین، زیستگاه خرگوش های اروپایی، گورکن ها، روباه ها، گوزن ها و گونه های مختلف پرندگان است؛ اما عمده معروفیت این منطقه، حضور اسب های شوالسکی یا جونغارستانی است که در این حیات وحش زندگی می نمایند.

این اسب ها علاوه بر اینکه به لحاظ ژنتیکی با اسب های اهلی متفاوتند و دو کروموزم بیشتر دارند، از نظر ظاهر نیز دارای تفاوت هایی شاخص هستند. اسب های شوالسکی دارای قامتی کوتاه، بدنی تنومند، یال هایی نسبتا کوتاه، پاهایی راه راه و دمی برس مانند هستند. رنگ این اسب ها عمدتا قهوه ای روشن است تا با رنگ های غالب در سبزدشت اورال مطابقت پیدا نموده باشند.

این جانوران دوست داشتنی، صدها سال پیش در تمام دشت های اوراسیا دیده می شدند؛ اما به مرور زمان جمعیت آن ها کاهش یافت و از میان رفتند. امروزه، حتی اورال جنوبی که زیستگاه اصلی اسب های شوالسکی به شمار می رفت نیز تقریبا از این جانور خالی شده است. در شروع قرن بیستم، تعدادی از این حیوانات به باغ وحش های اروپا اهدا شدند تا طی مراقبت های ویژه، به حفظ این گونه در حال انقراض یاری گردد. کشور های دنیا اقدامات مختلفی برای حفظ این گونه جانوری انجام داده اند. ذخیره گاه اورنبورگ در کشور روسیه از پیشگامان برای حفظ اسب های شوالسکی بود؛ چراکه وجود این جانوران در تعادل طبیعی منطقه، بسیار حائز اهمیت است.

در سال 2015، منطقه اورال پیشین به منظور حفظ حیات وحش به کلی محصور شد و علاوه بر ممنوعیت شکار، پرورش اسب های اهلی نیز در این سبزدشت ممنوع اعلام شد. گرد هم آمدن یک گله اسب شوالسکی، متشکل از یک رهبر و چند ماده و بعلاوه انطباق آن ها با شرایط نو، تا سال 2018 به طول انجامید. در این سال، اولین کره اسب های شوالسکی به دنیا آمدند.

با استفاده از پنجره ای که در ابتدای این مطلب تعبیه شده است، می توانید آزادانه و بدون ایجاد مزاحمت برای این جانوران دوست داشتنی، از آن ها تماشا کنید. خبرنگاران روزانه مطالب مختلفی را با موضوع تورهای مجازی و سفرهای تصویری به اشتراک می گذارد. اگر به این دست از مطالب علاقه مند هستید، بازدید روزانه را از خبرنگاران نباید فراموش کنید.

منبع: کجارو / airpano.com
انتشار: 23 اسفند 1400 بروزرسانی: 23 اسفند 1400 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 1296

به "تور ارزان روسیه: با تور مجازی از ذخیره گاه اورنبورگ در روسیه بازدید کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان روسیه: با تور مجازی از ذخیره گاه اورنبورگ در روسیه بازدید کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید