اهالی این روستا در ترکیه از پشت بام وارد خانه می شوند!

به گزارش خیمه نیوز، این عادت از هزاران سال پیش برای مردم این روستا در ترکیه به جای مانده طوری که هنوز هم به رغم جمعیت اندکشان باز خانه ها فقط از پشت بام به بیرون راه دارند.

اهالی این روستا در ترکیه از پشت بام وارد خانه می شوند!

همشهری آنلاین:اگر به منطقه باستانی کاپادوکیه ترکیه رفتید و دیدید خانه ها در ندارند زیاد تعجب نکنید چون ساکنان آن از سقف وارد می شوند.

ساکنان دهکده 12 خانواری منطقه تاریخی کاپادوکیه ترکیه 10هزار سال است که از سقف وارد خانه های خود می شوند اصلا هم احساس ناراحتی نمی نمایند. هنوز معلوم نیست که چرا مردم این شهر هنوز هم مانند اجدادشان ترجیح می دهند لقمه را دور سرشان بچرخانند به جای استفاده از در، از سقف وارد اتاق هایشان شوند؛ اما این طور که می گویند گویا در زمان های قدیم کاپادوکیه در طول زمستان زیر توده های برف قرار می گرفت و مردم هیچ راهی برای بیرون آمدن از خانه نداشتند.

برای همین هم به مرور زمان عادت کردند که از سقف راهشان را باز نمایند! این عادت از هزاران سال پیش برای مردم روستایی ترکیه به جای مانده طوری که هنوز هم به رغم جمعیت اندکشان باز خانه ها فقط از سقف به بیرون راه دارند.

خانه های امروزی کاپادوکیه هنوز هم مثل چندهزار سال پیش دو اتاق دارند و مردم با نردبام های چوبی از سقف به داخل آنها می روند. آنالیز های دیرینه شناسان نشان می دهند 100قرن پیش ساکنان کاپادوکیه نسبت به مردم اطراف خود زندگی پیشرفته تری داشتند به طوری که در هر یک از خانه های آنها سنگ های آسیاب، اجاق و سبدهای حصیری به چشم می خورد. خیلی ها کاپادوکیه را مهد قدیمی ترین تمدن های دنیا می دانند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 11 خرداد 1402 بروزرسانی: 11 خرداد 1402 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 1560

به "اهالی این روستا در ترکیه از پشت بام وارد خانه می شوند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اهالی این روستا در ترکیه از پشت بام وارد خانه می شوند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید