استخر خود را لاکچری بسازید

به گزارش خیمه نیوز، استخر به عنوان یکی از نماد های زیبایی و لوکس بودن است که در منطقه ها با آب و هوای گرم و خشک مورد استقبال بیشتری در دسترس عموم قرار می گیرد. استخر، یکی از زیباترین و پر موجودیت ترین اماکن فراغت است که به صورت باز یا سرپوشیده ساخته شده و برای شنا، سرگرمی یا درمان ، تمرین، ورزش های آبی و گردشگری مورد استفاده قرار می گیرد. استخرهای باز دارای فضایی طبیعی و زیبا هستند که اجازه می دهد تا افراد در کنار آب، به آرامش بیشتری برسند . به علاوه، استفاده از این مکان فقط محدود به تابستان نیست و در تمام فصل های سال برای سلامتی بدن بسیار مفید می باشد .

استخر خود را لاکچری بسازید

زیبایی استخر با عوامل زیادی مانند شکل، ابعاد، متریال ساخت، رنگ ها، نورپردازی و تزئینات آن که با هماهنگی دقیق قابلیتی فراهم می کند، بیشتری را به رخ می کشاند. استفاده از رنگ آبی به عنوان رنگ اصلی ساخت و ساز استخر، به خوبی باعث ایجاد جذابیت، معنی داری و عمیقی در آن می گردد. بعلاوه افزودن اثر دیداری خیره کننده از تزئینات به استخر، جلوه زیبایی و چشم نوازی به انسان می دهد .

برای این امر از گذشته تا کنون برای بهبود زیبایی و امنیت هرچه بیشتر شناگران در استخر های سرپوشیده و باز از گریل استخر در ابعاد و مقدار های مختلف ، وابسته به نوع و مکان استخر استفاده می گردد که رفته رفته و با گذر زمان گریل ها از کیفیت و جنس های متفاوتی طراحی و ساخته شده اند .

کاربرد های گریل استخر چیست ؟

  • گریل های استخر در ساخت جکوزی و استخر به کار می روند.
  • از گریل های استخر و درپوش ها برای دور استخرهای داخلی و بیرونی (Outdoor) استفاده می گردد.
  • گریل های استخری با هر نوع فرم مدل استخری قابل انطباق می باشند.
  • در استخر های مستطیلی و گوشه دار و بعلاوه دارای انحنا و زاویه کاربرد دارند.

در خرید گریل استخر باید به موارد زیر توجه داشت :

در انتخاب و خرید انواع گریل استخر به موارد گوناگونی نظیر کاربری و محل استفاده (به دلیل مواد اولیه تشکیل دهنده متفاوت) و بعلاوه ابعاد آن در نظر گرفت که به توضیح زیر می باشند:

  • برای خرید گریل استخر و گریل دور جکوزی در فضای باز ، استفاده از گریل استخر از جنس ای بی اس (Acrylonitrile butadiene styren) و برای فضای داخلی از جنس (Polypropylene) به دلیل دارا بودن مواد متناسب با محیط کاربری توصیه میگردد.
  • دسته ای از گریل های استخری فراوری شده به دلیل تک پبن بودن مانند (گریل استپدار ، گریل موج و …) قابلیت انعطاف پذیری داشته و برای استخرهای دارای انحنا امکان استفاده را فراهم می سازند.
  • ارتفاع گریل به صورت استاندارد و پیش فرض 2 سانتی متر می باشند اما گریل فنری 2.3 سانتی متر و گریل پر تردد 2.5 سانتیمتر است. (در زمان خرید گریل استخر باید به ابعاد نبشی اجرا شده توجه داشت) .
  • تلرانس لقی مجاز پیشنهادی بین گریل و بدنه کانال (پلاستیکی ، سنگ و یا سرامیک) حدود 1.5 میلیمتر از هر طرف میباشد.
  • پیشنهاد میگردد قبل از ساخت بدنه کانال دور استخر حتما یک نمونه از گریل مورد نظر تهیه و در اختیار سازنده کانال دور استخر قرار دهید تا طبق گریل جوب را اجرا نموده و برای خرید به مسئله ای بر نخورد.
  • تمامی گریل ها اعم از (فنری , دو پین و سه پین , موج و …) در رنگ های سفارشی مشتریان عزیز قابل فراوری می باشند.

گریل های استخر عموما از جنس پلاستیک و در عرض های 14 تا 30 سانتی متر به رنگ استاندارد سفید و یا رنگ درخواستی مشتریان عزیز قابل فراوری به صورت سفارشی هستند ، قابل ذکر است که گریل های فراوریی شرکت پرشین گاتر بسته به مکان استخر از سه جنس ، پلی پروپیلن برای استخر های سرپوشیده ، ای بی اس برای استخر های سرپوشیده و باز و گریل استیل برای هر دو مکان قابل استفاده می باشند.

گریل های پلاستیکی با رنگ بندی های متفاوت بسته به نوع و طراحی استخر در قسمت آج و طراحی های متفاوت عمدتا به صورت پازل و تک تک داخل هم قرار می گیرند که در عرض 14 تا 20 سانتیمتر معمولا دارای 1 تا 2 پین جهت اتصال به یک دیگر دارند و مابقی آن ها که عرض بیشتری از 25 تا 30 سانتی متر دارند تعداد پین اتصال آن ها 2 تا 3 عدد می باشد که طراحی و کاربری آن با گریل های استیل تفاوت بسیاری دارند ، گریل های استیل در دو مدل پرسی و لیزری به صورت قطعات 50 یا 100 سانتی متری در عرض های ثابت 13 و 20 سانتی متری برای مدل پرسی و عرض و طول دلخواه برای مدل لیزری فراوری می شوند.

از مزیت گریل های استیل نسبت به گریل های پلاستیکی می توان به طراحی شیک و لاکچری ، تنوع در برش های سطح گریل ، مناسب برای هرگونه ویلا های بروز و مدرن می باشد که البته قابل ذکر است دوام گریل های استیل به دلیل ضخامت ورق 1/5 میلیمتر و آلیاژ 304 (مرغوب ترین آلیاژ) از گریل های پلاستیکی بسیار بیشتر می باشد ، اما همچنان فروش گریل های پلاستیکی به دلیل قیمت مناسب و به صرفه در عین زیبایی و تنوع از پرشین گاتر ، اولین فروشگاه آنلاین کشور در حوزه فروش گاتر و گریل های دور استخری بخرید .

منبع: اتاق
انتشار: 29 فروردین 1402 بروزرسانی: 29 فروردین 1402 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 1542

به "استخر خود را لاکچری بسازید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استخر خود را لاکچری بسازید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید