با استادیوم ملی پکن آشنا شوید

به گزارش خیمه نیوز، استادیوم ملی پکن (Beijing National Stadium) یا ورزشگاه آشیانه پرنده یکی از بهترین سازه‌هایی است که در تور چین می‌توانید بازدید کنید. برای آشنایی بیشتر با این سازه مدرن به شما توصیه می‌کنیم این مقاله را تا آخر بخوانید.

با استادیوم ملی پکن آشنا شوید

استادیوم ملی چین یا ورزشگاه آشیانه پرنده از بهترین سازه‌های معماری و به عنوان نمادی از پایتخت کشور چین شناخته شده و برای ساخت آن از ایده‌های نو همراه با تکنولوژی مدرن استفاده شده است. این بنا به منظور برگزاری مسابقات المپیک تابستانی سال 2008 میلادی در پکن ساخته شده به دلیل طراحی فوق‌العاده‌ای که دارد خود به جاذبه شهر پکن تبدیل شده است. همچنین به کار بردن 45 هزار تن فولاد در احداث این ورزشگاه به یکی از برترین و بزرگترین سازه‌های فلزی جهان آن را تبدیل کرده است. این استادیوم تا کنون میزبان بسیاری از رویدادهای مهم ورزشی بوده و در مسابقات المپیک و پارالمپیک نیز علاوه بر برگزاری مسابقات دو و میدانی و فینال مسابقات فوتبال میزبان گردشگران بسیاری برای بازدید از مراسم‌های افتتاحیه و اختتامیه بوده است.

این ورزشگاه که به شما توصیه می‌کنیم در تور چین ارزان به بازدید آن بروید با هزینه‌ای بالغ بر 423 میلیون دلار ساخته شده است. معماری این سازه زیبا هرتزوگ و دمویرون بودند که طرح آن‌ها در مسابقه‌ای که برای طراحی این سازه برگزار شده بود، انتخاب شد. ساخت این ورزشگاه از سال 2003 آغاز شد و به مدت 4 سال ساخت آن به طول انجامید. طرح این اثر معماری منحصر به فرد، الهام گرفته از طبیعت می‌باشدو الگوی طراحی داخلی آن از یکی از طرح های معماری در پکن و معماری بیرونی آن را به آشیانه پرنده نسبت داده‌اند.

استادیوم ملی و مکعب آب (مرکز ملی ورزش‌های آبی پکن) از بهترین جاذبه‌های شهر پکن هستند که در سفر به این شهر باید به بازدید آن‌ها بروید. ورزشگاه ملی پکن، با طول 333 متر، عرض 284 متر، ارتفاع 69 متر، برای گنجایش 100 هزار نفر طراحی شده که 9 هزار صندلی آن حذف شده است و 11 هزار صندلی موقت نیز در آن قرار گرفته است که بعدها گنجایش آن به 80 هزار صندلی کاهش یافت. ورزشگاه ملی پکن (آشیانه پرنده) نمونه ای برجسته از کاربرد علم زیست و معماری مدرن به شمار می‌رود.

انتشار: 20 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 58

به "با استادیوم ملی پکن آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با استادیوم ملی پکن آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید