پل ژانگجیاجی چین؛ مرتفع ترین پل شیشه ای دنیا

به گزارش خیمه نیوز، قدم زدن روی پل شیشه ای ژانگجیاجی (Zhangjiajie Glass Bridge) درست مثل پیاده روی در آسمان است و این حس به شما دست می دهد که هیچ چیزی زیر پایتان قرار ندارد و در حال پرواز بر فراز زمین هستید.

پل ژانگجیاجی چین؛ مرتفع ترین پل شیشه ای دنیا

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

ایده ایجاد چنین حس نفس گیری از مدت ها قبل مورد توجه بوده است؛ به عنوان مثال در بخشی از تاور بریج لندن که در اواخر قرن نوزدهم ساخته شد، از شیشه استفاده شده است؛ هرچند کار ساخت وساز اولین پل تمام شیشه ای در قرن 21 کلید خورد؛ زیرا در این برهه زمانی، فناوری می توانست ایمنی و استحکام پل را تأیید و تضمین کند. با ما همراه شوید تا یک تور مجازی در مرتفع ترین پل شیشه ای دنیا داشته باشیم.

امروزه پل های شیشه ای در گوشه وکنار دنیا، از اتریش تا کانادا به چشم می خورند؛ اما چین از نظر کمیت و کیفیت رکورددار است. بعضی از پل ها بر فراز رودخانه ها و دره های چشم نواز ساخته شده اند که بلندترین آن ها را می توان پل شیشه ای ژانگجیاجی دانست که در سال 2016 در استان هون آن افتتاح شد.

این پل که 6 متر عرض و 430 متر طول دارد، در حدفاصل بین دو کوه ساخته شده که حدود 300 متر از سطح زمین بالاتر است و تا سال 2018 طولانی ترین پل دنیا محسوب می شد.

در فوریه همین سال بود که پل شیشه ای هونگیاگو (Hongyagu Glass Bridge) در استان هبئی گوی سبقت را از این پل ربود؛ هرچند از آنجا که ارتفاع آن فقط 218 متر است، پل ژانگجیاجی همچنان مرتفع ترین پل شیشه ای دنیا به شمار می رود و گردشگران بسیاری در تور چین از آن دیدن می نمایند.

پل شیشه ای ژانگجیاجیپل شیشه ای ژانگجیاجیپل شیشه ای ژانگجیاجیپل شیشه ای ژانگجیاجیپل شیشه ای ژانگجیاجیپل شیشه ای ژانگجیاجیپل شیشه ای ژانگجیاجیپل شیشه ای ژانگجیاجی

مهندسان برای ساخت پل ژانگجیاجی که از جاهای دیدنی چین به حساب می آید، چهار ستون پشتیبان روی لبه دیواره های دره نصب و سپس اسکلت فولادی و 120 پنل شیشه ای را متصل کردند. هر یک از این پنل ها شامل سه لایه شیشه سکوریت است.

پنل های شیشه ای به کار رفته در پل، 26 برابر مستحکم تر از پنل های چوبی هستند

در پروژه اولیه پل قرار بود که از چوب استفاده نمایند؛ اما یک نفر پیشنهاد استفاده از شیشه را بیان کرد و محاسبات نیز نشان داد که پنل های شیشه ای با قطر پنج سانتی متر باعث می شوند که سطح پل، 25 برابر مستحکم تر گردد. از آنجا که این پل شیشه ای، چشم انداز اطراف را منعکس می نماید، با طبیعت ادغام شده است.

با استفاده از آب سردکن های خاص به طور مصنوعی در اطراف پل، مه درست نموده اند که همین امر، این حس را به بازدیدنمایندگان می دهد که مشغول قدم زدن در بالای ابرها هستند. با پوشش شیشه ای در کف، گردشگران می توانند نه تنها از نمای بی نظیر کوه ها و آبشارهای اطراف لذت ببرند؛ بلکه ضمن قدم زدن روی آن شاهد چشم اندازی معرکه از دره زیبای زیر پای خود خواهند بود.

در پل شیشه ای ژانگجیاجی امکاناتی برای بانجی جامپینگ وجود دارد؛ فعالیت فوق العاده مهیجی که علاقه مندان می توانند با استفاده از طناب از ارتفاع 265 متری به پایین بپرند. این پل همچنین منظره ای خارق العاده از پارک جنگلی ژانگجیاجی را پیش روی بازدیدنمایندگان قرار می دهد؛ پارکی که رسما به عنوان میراث دنیای یونسکو به ثبت رسیده است. این پارک به طور غیررسمی، پارک آواتار نام گذاری شده و با اینکه فیلم آواتار در مکان های دیگری فیلم برداری شده است؛ اما گفته می گردد که جیمز کامرون برای ساخت فیلم خود از این محل الهام گرفته بود.

پل ژانگجیاجی در بخش طراحی و معماری، 10 رکورد دنیای به ثبت رسانده است. برای نشان دادن استحکام پل، کامیونی به وزن دو تن در روز افتتاحیه از روی آن عبور کرد که این آزمایش موفقیت آمیز بود. در حال حاضر، 800 نفر می توانند نیز زمان روی این پل بایستند؛ در حالی که تعداد بازدیدنمایندگان روزانه آن نباید بیشتر از 8000 نفر باشد.

برای حفظ امنیت بیشتر، به گردشگران پوشش های مخصوصی برای کفش می دهند که میزان آسیب به شیشه های کف را به کمترین حد ممکن می رساند.

منبع: گردشبان
انتشار: 15 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 15 اردیبهشت 1400 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 905

به "پل ژانگجیاجی چین؛ مرتفع ترین پل شیشه ای دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پل ژانگجیاجی چین؛ مرتفع ترین پل شیشه ای دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید