مایکروسافت پاییز سال جاری از محصولات جدیدش رونمایی خواهد نمود

به گزارش خیمه نیوز، طبق تازهترین گزارش های منتشر شده، مایکروسافت در پی معرفی تعداد زیادی محصول تازه در رویداد سخت افزاری پاییز سال جاری است. گفته می گردد که این شرکت نه تنها جانشینان سرفیس پرو 8 و سرفیس پرو ایکس یعنی سرفیس پرو 9 و سرفیس پرو 9 5G را آماده عرضه نموده، بلکه میخواهد سرفیس لپ تاپ 5 و حتی سرفیس استودیو 3 را نیز در این رویداد به کاربران معرفی کند.

مایکروسافت پاییز سال جاری از محصولات جدیدش رونمایی خواهد نمود

Roland Quandt و WinFuture جزئیات بیشتری در خصوص گستردگی رویداد سخت افزاری آینده مایکروسافت ارائه نموده اند که در حال حاضر گفته می گردد برای اوایل پاییز برنامه ریزی شده است. برای یادآوری باید اشاره کنیم که زک باودن، سردبیر ارشد وب سایت Windows Central، ماه گذشته ادعا نموده بود که نسل بعدی سرفیس پرو جانشین سرفیس پرو 8 و سرفیس پرو ایکس خواهد شد. او در ادامه شرح داده که مایکروسافت میخواهد سرفیس استودیو 3 را نیز به زودی در اختیار کاربران قرار دهد.

سردبیر ارشد وب سایت Windows Central بعلاوه با انتشار پستی در توییتر اعلام نموده که میخواهد سرفیس استودیو 2 سفارشی خود را بدون هیچ دلیلی بفروشد، زیرا او انتظار دارد که مایکروسافت سرفیس استودیو 3 با به روزرسانی گسترده و بعلاوه لوازم جانبی نظیر ماوس، کیبورد و قلم سرفیس عرضه گردد. در شرایط فعلی نمی دانیم که مایکروسافت از چه سخت افزاری به عنوان قلب تپنده این محصول تازه استفاده خواهد نمود. جهت یادآوری باید اشاره کنیم که سرفیس استودیو 2 به تراشه Core i7-7820HQ، پردازنده با معماری Kaby Lake اینتل و پردازنده گرافیکی انویدیا متکی است.

این طور که گفته می گردد مایکروسافت برای نسل بعدی سرفیس استودیو قابلیت های تازهی به کار خواهد گرفت که می تواند نظر مساعد کاربران را به خود جلب کند. بنابراین می توان انتظار داشت که سرفیس استودیو 3 با طراحی تازه و سخت افزار ارتقایافته از راه برسد. گفته می گردد که در این محصول تازه شاهد پورت تاندربولت 3 خواهیم بود که در نسل قبلی آن وجود نداشته است. در واقع این پورت به کاربران این اجازه را می دهند تا این محصول را به نمایشگر 4K متصل نمایند.

بعلاوه شنیده ها حاکی از آن است که مایکروسافت در سرفیس استودیو 3 از نمایشگری با وضوح 8K استفاده خواهد نمود. البته این شایعات هنوز به طور رسمی تأیید نشده، اما اگر چنین نیز نباشد انتظار داریم که این محصول از نمایشگری با وضوح حداقل 5K بهره ببرد. نسل قبلی سرفیس استودیو مجهز به نمایشگر 3K است. طبق گزارش WinFuture، مایکروسافت نسل بعدی سرفیس پرو ARM خود را با نام سرفیس پرو 9 5G به بازار عرضه خواهد نمود و دیگر خبری از سرفیس پرو 10 نخواهد بود.

آن طور که به نظر می رسد، مایکروسافت سرفیس پرو 9 5G احتمالا مجهز به تراشه مایکروسافت SQ3 خواهد بود که بر مبنای تراشه اسنپدراگون 8cx نسل 3 ساخته شده است. به گفته یکی از کارشناسان، تراشه اسنپدراگون 8cx نسل 3 به موقع برای سرفیس پرو سال جاری در دسترس نخواهد بود. بعلاوه احتمالاً جانشین سرفیس پرو 8 با نام سرفیس پرو 9 وارد بازار خواهد شد. بعضی تحلیلگران حوزه فناوری بر این باورند که این محصول تازه می تواند از پردازنده Core i5-1230U ،Core i7-1250U و سایر پردازنده های نسل دوازدهم اینتل بهره ببرد. همچون نسل قبلی، احتمالاً مایکروسافت به ارائه سری سرفیس پرو در رنگ های مشکی مات و پلاتینیومی ادامه خواهد داد، اما گفته شده که این نسل تازه با رنگ های منحصر به فردی نیز عرضه می گردد.

گزارش WinFuture بعلاوه به طور جداگانه به احتمال معرفی سرفیس لپ تاپ 5 در رویداد پاییز سال جاری سرفیس نیز اشاره می نماید. طبق شایعات، سرفیس لپ تاپ 5 در دو مدل با نمایشگر 13.5 اینچ و 15 اینچ به بازار عرضه خواهد شد. پیش بینی می گردد این نمایشگر دارای نسبت تصویر 3:2 باشد و به نسبت کنتراست 1٬500:1 دست پیدا کند. نرخ رفرش ریت احتمالی آن نیز 120 هرتز است. در حال حاضر تعیین نیست که مایکروسافت این محصولات را با هر دو تراشه اینتل و AMD عرضه می نماید یا نه. با این حال اگر این شرکت به استراتژی پردازنده های دوگانه خود پایبند باشد، انتظار می رود سرفیس لپ تاپ 5 به تراشه Intel Core i7-1280P (از خانواده آلدرلیک) و AMD Ryzen 7 6980U مجهز گردد.

منبع: Notebookcheck

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 18 شهریور 1401 بروزرسانی: 18 شهریور 1401 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 1442

به "مایکروسافت پاییز سال جاری از محصولات جدیدش رونمایی خواهد نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مایکروسافت پاییز سال جاری از محصولات جدیدش رونمایی خواهد نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید