مانور حیاتی تلسکوپ فضایی جیمز وب برای مسیریابی

به گزارش خیمه نیوز، تلسکوپ فضایی جیمز وب برای مشخص راستا حرکت خود به سمت مقصد، مانور مهمی را انجام داد و اکنون با چالش دیگری روبه رو است.

مانور حیاتی تلسکوپ فضایی جیمز وب برای مسیریابی

به گزارش خبرنگاران، به نقل از اسپیس، تلسکوپ فضایی جیمز وب بعد از چندین بار تاخیر بالاخره روز 25 دسامبر به فضا پرتاب شد. با گذشت بیش از 12 ساعت، این فضاپیما یک مانور حیاتی را شروع کرد تا سفر طولانی مدت خود را به سمت هدفش شروع کند. این تلسکوپ یک رانش 65 دقیقه ای را انجام داد که طبق بیانیه ناسا در ساعت 8:55 بعد از ظهر به پایان رسید.

این تلسکوپ فضایی قرار است به دور نقطه ای در فضا به نام نقطه لاگرانژی 2 یا L2 بچرخد که در فاصله نزدیک به 1 میلیون مایلی (1.5 میلیون کیلومتری) از زمین در سمت مخالف خورشید واقع شده است. این فضاپیما 10 درصد اول از سفر خود را طی 12 ساعت پس از پرتابش پشت سر گذاشت. هنگامی که تلسکوپ حدود 160 هزارکیلومتر از زمین فاصله داشت، یک رانش بسیار مهم را انجام داد تا از رسیدن آن به مقصد با ایمنی کامل اطمینان حاصل گردد.

به گفته ناسا، این عملیات مهم ترین رانش در بین سه رانشی بود که فضاپیما در طول سفر خود به سمت نقطه لانگژی باید انجام می داد و تنها موردی بود که باید یک زمانبندی دقیق در آن رعایت می شد. با تکمیل این عملیات، تلسکوپ جیمز وب تنها مراحلی که احتیاج به زمان بندی خاصی داشتند را با موفقیت اجرا کرد.

با توجه به جدول زمانی ناسا، نقطه عطف و چالش بعدی که تلسکوپ جیمز وب در سفر یک ماهه خود خواهد داشت، حدود یک روز پس از پرتاب رخ خواهد داد. این چالش در زمانی رخ می دهد که این تلسکوپ بخواهد آنتن گیمبالد که یک آنتن ارتباطی مهم را در اختیار دارد، به سمت زمین مستقر کند.

بیشتر بخوانید

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 25 اسفند 1400 بروزرسانی: 25 اسفند 1400 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 1298

به "مانور حیاتی تلسکوپ فضایی جیمز وب برای مسیریابی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مانور حیاتی تلسکوپ فضایی جیمز وب برای مسیریابی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید