شهرهای کوچک و زیبای ایتالیا که می بایست از آن ها بازدید کنید

به گزارش خیمه نیوز، شهرهای کوچک ایتالیا

کوچک بودن لزوما بد نیست به خصوص زمانی که به شهرهای کوچک ایتالیا نگاه می کنید این ها بسیار عظیم می باشند. در حالی که شهرهای کوچک ایتالیا ممکن است امکانات و تعداد زیادی از اماکن تاریخی را در خود نداشته باشند اما آن ها مناظر و آب و هوایی چشمگیری را می توانند به نمایش بگذارند. شما می توانید زمین های رنگارنگ و گل های زیبا را مشاهده نمایید. اگر از تصاویر روستاهای قرون وسطایی روی کارت پستال ها لذت می برید پس به شما پیشنهاد می کنیم تا سفر به یکی از شهرهای کوچک ایتالیا را تجربه نمایید. پس با خبرنگاران همراه شوید.

شهرهای کوچک و زیبای ایتالیا که می بایست از آن ها بازدید کنید

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

آلبروبلو | Alberobello

آلبروبلو در مقایسه با سایر شهرهای کوچک ایتالیا که اکثرا مربوط به دوران امپراتوری رم باستان هستند از همه عظیم تر و جدیدتر است. جالب است بدانید که شهر آلبروبلو در قرن 16 و توسط 40 خانواده به وجود آمده و در حال حاضر بیش از 10000 نفر جمعیت دارد. این شهر بهشت عکاسان است و تصاویر فوق العاده ای می توان در این شهر ثبت کرد: ساختمان هایی با دیوارهای سفید و سقف های مخروطی تیره که در کنار هم، تصویری به غایت زیبا و خیال انگیز به وجود می آورند. در واقع، این خانه ها به دلیل همین خانه های مخروطی که ترولو نامیده می شوند شهرتی جهانی پیدا نموده اند و در سال 1996 خانه ترولی در شهر آلبروبلو در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

کستلمتزانو | Castelmezzano

یکی دیگر از شهرهای کوچک ایتالیا شهری به نام کستلمتزانو است که در جنوب ایتالیا قرار گرفته است و یکی از زیباترین، آرام ترین و بی نظیرترین شهرهای کوچک ایتالیا به حساب می آید. از آن جا که این شهر با کوه های سر به فلک کشیده احاطه شده در قرن 19 مکانی ایده آل برای کمین کردن راهزنان به حساب می آمده است! جالب است بدانید که این شهر در حدود 1000 نفر جمعیت موقت دارد که معمولا در فصل تابستان و زمانی که مسافران و جهانگرد ها به این شهر می آیند در شهر حضور دارند.

مالچزینه | Malcesine

وقتی برای اولین بار مالچزینه را می بینید فکر می کنید که با تصویری کارت پستالی روبرو هستید و به هیچ وجه نمی توان باور کرد که چنین جای زیبا و فوق العاده ای واقعا هم وجود داشته باشد. با این حال این شهر آرام، سرسبز و زیبا که در کنار دریا قرار گرفته تاریخ چندان آرامی را پشت سر نگذاشته است. این منطقه بارها و در دوره های مختلف تاریخی توسط رومیان باستان گرفته تا فرانک و ناپلئون مورد حمله و جنگ قرار گرفته است. به همین دلیل است که یکی از معروف ترین جاذبه های این شهر قلعه ای قرن سیزدهمی است که جایگزین قلعه ای شده که در قرن 5 ساخته شده بود. مالچزینه یکی از زیباترین شهرهای کوچک ایتالیا است که پیشنهاد می کنیم حتما در سفر به ایتالیا از آن دیدن کنید.

کاستلوسیو | Castelluccio

کاستلوسیو یک روستای بسیار کوچک با کمتر از 200 نفر ساکن بوده و بالاترین روستایی است که در Apennines of Umbria واقع شده است. این مجموعه در کنار پارک ملی مونتی سیبیلینی قرار گرفته و شهرت این روستا به دلیل رشد عدس هایی است که در زمین های اطراف آن کاشته می شود. این طبیعت از ماه مه تا ژوئیه در بهترین نقطه خود قرار گرفته است و زمانی که گل های رنگارنگ شکوفا می شوند این منطقه به نام فلوریتا شناخته می شود. روزهای جشن گل ها سومین و آخرین یکشنبه های ماه ژوئن می باشد.

پوزیتانو | Positano

یکی از شهرهای کوچک ایتالیا که در تپه های بالای ساحلی آمالفی واقع شده است دارای مناظر زیبا و خیره کننده ای می باشد. زمانی که جان استینبک در سال 1953 در کتاب بازار هارپر در خصوص این روستا نوشت باعث شد تا این شهر از یک مکان ماهیگیری ضعیف به یک نقطه جهانگردی مهم تبدیل شود. یکی از چشم اندازهای کلیدی این شهر کلیسای سانتا ماریا آسونتا بوده که ساختمان آن از یک گنبد دیدنی و جذاب و کاشی های متفاوت ساخته شده است. پوزیتانو در چند فیلم برجسته بوده و همچنین میزبان جشنواره بین المللی کارتون نیز بوده است.

پیتیگلیانو | Pitigliano

پیتیگلیانو یکی از شهرهای کوچک ایتالیا بوده که در توسکانی قرار گرفته است. جمعیت زیادی از یهودیان در این شهر زندگی می نموده و شهرت آن به خاطر حضور آن ها بوده است که البته در حال حاضر تعداد آن ها بسیار کم شده است. یک کنیسه قرن شانزدهمی در بالاترین نقطه شهر قرار گرفته است. در این منطقه برای جمعیتی کمتر از 4 هزار نفر تعدادی از کلیساهای کاتولیک وجود دارند. از جمله آن ها می توان به کلیسای مقدس پیتر و کلیسای کاتولیک قرن شانزدهمی اشاره کرد که به عنوان کلیسای پیتیگلیانو نیز شناخته می شود. یکی دیگر از چیزهایی که می بایست به آن توجه نمایید چشمه این شهر می باشد.

سیویتا دی باگنورجیو | Civita di Bagnoregio

این مجموعه که از شهرهای کوچک ایتالیا می باشد در 2500 سال پیش توسط استروسکانز (Etruscans) بنا شده است. این سایت در راس یک کوه که در اثر باد و فرسایش ایجاد شده است بنا شده است. با این وجود شما می توانید بعضی از مناظر بسیار شگفت انگیز را از بالای آن مشاهده نمایید. فرسایش بخشی از شهر را بر روی صخره ها قرار داده و دسترسی به زمین را سخت نموده است اما شما می توانید به این صخره ها به وسیله پیاده روی دسترسی پیدا کنید. این شهر جذاب دارای جوی قرون وسطایی بوده که خیابان های سنگفرش و قوس های قدیمی و کهنه با سنگ های قرون وسطایی در آن قرار گرفته است. در ماه های ژوئیه و سپتامبر این دهکده میزبان مسابقات کلاسیک در میدان اصلی شهر می باشد.

مانارولا | Manarola

مانارولا از شهرهای کوچک ایتالیا در شمال این کشور می باشد که در منطقه سینکوتره (Cinque Terre) واقع شده است. با این حال هیچکس کمتر از یک بازدید از این مکان انجام نمی دهد. اینجا یک شهر ساحلی زیبا با نامی به عنوان چرخ عظیم می باشد که اسم خود را از چرخ های آسیاب گرفته است. این روستای کوچک از زمان رومیان به نوشیدنی های خود مشهور بوده است. خانه ها مسیرهای پیاده رو رنگارنگ را در برگرفته و اطراف آن را تاکستان ها و تپه ها فرا گرفته اند.

ایتالیا از جمله کشورهایی است که نه تنها دارای تاریخی بسیار غنی و سراسر آثار برجا مانده از آن دوره است بلکه دارای طبیعتی بسیار جذاب و حتی در شهرهای کوچک ایتالیا نیز می توانید زیباترین جاذبه های طبیعی را مشاهده نمایید.

منبع: www.touropia.com

منبع: الی گشت
انتشار: 18 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 274

به "شهرهای کوچک و زیبای ایتالیا که می بایست از آن ها بازدید کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرهای کوچک و زیبای ایتالیا که می بایست از آن ها بازدید کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید