جمهوری آذربایجان نسبت به ورود غیرقانونی خودروهای خارجی هشدار داد

به گزارش خیمه نیوز، به گزارش خبرنگاران به نقل از آناتولی، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان روز یکشنبه به روسیه در خصوص اعطای مجوز به خودروهای کشورهای خارجی برای ورود به داخل خاک آذربایجان هشدار داد.

جمهوری آذربایجان نسبت به ورود غیرقانونی خودروهای خارجی هشدار داد

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در بیانیه ای مکتوب نوشت: وزارت دفاع جمهوری آذربایجان به وزارت دفاع فدراسیون روسیه و فرماندهی نیروهای حافظ صلح در مورد ورود غیرقانونی خودروهای کشورهای خارجی به داخل خاک جمهوری آذربایجان، جایی که حافظان صلح فدراسیون روسیه به طور موقت مستقر شده اند، نامه هایی ارسال نموده است.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان می گوید که در این نامه ها نوشته شده، مواردی از این دست ناقض بیانیه مشترکی است که به امضای رؤسای جمهور آذربایجان و روسیه و نخست وزیر ارمنستان رسیده است و از این رو خواهان جلوگیری از آنها شد.

در این نامه آمده است: هیچ فرد یا نهاد حقوقی سایر کشورها و وسایل نقلیه آنها نمی توانند بدون توافق جمهوری آذربایجان وارد خاک این کشور شوند، و این گونه موارد نقض قانون جمهوری آذربایجان تلقی می گردد.

لازم به ذکر است که در روز دهم نوامبر 2020 پس از درگیری 44 روزه میان نیروهای نظامی ارمنستان و جمهوری آذربایجان در منطقه موردمناقشه قره باغ، دو کشور در نهایت با میانجی گری روسیه یک توافق آتش بس را برای خاتمه دادن به درگیری ها و حرکت به سوی یک راهکار فراگیر امضا کردند.

مطابق با این توافق صلح، نیروهای ارمنستان از منطقه ها مورد مناقشه عقب نشینی نموده و نیروهای حافظ صلح روسیه در منطقه مستقر شدند.

همزمان و در ماه ژانویه 2021 هم دولتهای روسیه و ترکیه یک مرکز مشترک برای نظات بر توافق صلح مذکور برپا کردند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 شهریور 1400 بروزرسانی: 23 شهریور 1400 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 1107

به "جمهوری آذربایجان نسبت به ورود غیرقانونی خودروهای خارجی هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جمهوری آذربایجان نسبت به ورود غیرقانونی خودروهای خارجی هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید