تور مجارستان: تایم لپس یک روز در بوداپست

به گزارش خیمه نیوز، بوداپست مرکز مجارستان است که به علت تلاقی منظره ها طبیعی و تاریخی، یکی از مجذوب کننده ترین شهرهای توریستی اروپا محسوب می گردد.

تور مجارستان: تایم لپس یک روز در بوداپست

با ما سفر کنید و با تور مجارستان از کشور جذاب اروپایی دیدن کنید و شهر زیبای بوداپست مجارستان را ببینید.

بوداپست، مرکز کشور مجارستان، باوجود اینکه در منطقه ای باستانی قرار گرفته است، شهری نسبتا جوان محسوب می گردد. پس از سال 1918 و اعلام استقلال جمهوری مجارستان از اتریش، بوداپست که از سه بخش بودا، ابودا و پست تشکیل شده است، به عنوان مرکز سیاسی کشور انتخاب شد. منطقه ای که بوداپست در آن واقع شده، از دیرباز سکونتگاه اقوام مختلف بوده است؛ تاجایی که ویرانه هایی از قلعه سلت ها متعلق به قرن هشتم میلادی، هنوز در حاشیه این شهر به چشم می خورد.

بوداپست، همیشه مرکز نبردهای خونین و مجادله های سیاسی فراوان تلقی شده است و علاوه بر اتریش، اقوام چک، باوارایی ها، ترک ها و لهستانی ها نیز بر خاک این منطقه ادعا داشته اند. ازاین رو، این کشمکش های تاریخی، خسارات جبران ناپذیری به آثار باستانی و ملی این شهر وارد آمد. با این وجود، هنوز می توان آثار تاریخی و مدرن بسیاری را در بوداپست مشاهده کرد که در کنار جاذبه هایی طبیعی چون چشمه های آبگرم و پارک های ملی متعدد، مجموعه ای تمام عیار پدید آوردند. گالری ملی مجارستان، موزه بوداپست، کلیسای ماتیاس و قلعه ماهی گیر، از جمله جاهای دیدنی بوداپست محسوب می شوند. قلعه بودا را می توان مهم ترین اثر تاریخی این شهر دانست که در لیست میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است. رود دانوب نیز که بوداپست را به دو بخش مختلف تقسیم می نماید، اصلی ترین شاخصه این شهر به شمار میرود.

در ادامه می توانید از قاب تصویر و به وسیله ویدیویی که خبرنگاران تدارک دیده است، به مرکز مجارستان سفر کنید.

منبع: کجارو
انتشار: 2 اسفند 1400 بروزرسانی: 2 اسفند 1400 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 1273

به "تور مجارستان: تایم لپس یک روز در بوداپست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور مجارستان: تایم لپس یک روز در بوداپست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید