بهترین جاهای دیدنی برن سوئیس

به گزارش خیمه نیوز، شهر برن (Bern) به عنوان مرکز سوئیس شناخته می شود و جاهای تاریخی بسیار زیادی از جمله کاخ ها، پارک ها و باغ های زیبا دارد که می تواند سفری خوش را برای شما رقم بزند. جلوه برجسته شهر نیز رودخانه آر (River Aare) است که مناظری بسیار زیبایی را ارائه می کند.

بهترین جاهای دیدنی برن سوئیس

در ادامه به معرفی جاهای دیدنی شهر برن سوئیس می پردازیم. همراه با ما باشید.

10. موزه زنتروم پل کلی

Zentrum Paul Klee

خود سازه موزه زنتروم پل کلی (Zentrum Paul Klee) بسیار برجسته و دیدنیی است. درون آن نیز همچون بیرون آن، جالب توجه است. این موزه برجسته ترین مجموعه آثار هنری از پل کلی را درون خود نگهداری می کند و دارای دو تالار بزرگ است که آثار برجسته و بزرگی همچون نقاشی رنگارنگ Park Near Lu در آن ها قرار گرفته اند. در سفر به شهر برن حتما باید از این موزه دیدن کنید.

9. موزه تاریخی برن

Bern Historical Museum

موزه تاریخی برن (Bern Historical Museum) یکی از بزرگترین موزه ها در سوئیس به شمار می رود که در آن، آثاری از تاریخ سوئیس از ماقبل تاریخ تا دستاوردهای مهم و امروزی آن به نمایش گذاشته شده اند. آثار زیادی در این موزه به نمایش گذاشته شده اند و در بازدید خود حتما از پرده های نقش دار Burgundy Tapestries و همچین مجموعه طلا و نقره از قرن شانزدهم تا هجدهم میلادی دیدن کنید. درون این موزه نیز بخشی به زندگی اینشتین اختصاص یافته است.

8. تپه گورتن

Gurten

تپه گورتن (Gurten Hill) یکی از دیدنیی ترین چشم انداز ها شهر برن را دارد و ساکنین محلی برای گذراندن اوقات فراغت و آرامش گرفتن به آنجا می فرایند اما گردشگران زیادی در آنجا به چشم نمی خورند. این تپه بسیار بزرگ در خارج از شهر قرار گرفته و از آنجا می توان شاهد چشم انداز های دیدنیی بود. مسیرهای مختلفی برای کوهنوردی در اینجا وجود دارند که مورد استقبال کوهنوردان قرار خواهند گرفت. با استفاده از یک قطار نیز می توان از چشم انداز ها زیبای اینجا لذت برد.

7. خانه انیشتین

Einsteinhaus

خانه انیشتین (Einstein haus) در کرامگاسی پلاک شماره 49 در مرکز شهر برن قرار گرفته است و در آنجا، آلبرت انیشتین از سال 1903 تا 1905 میلادی به همراه همسر و پسرش زندگی می کرده است. او در اینجا مقاله های استثنائی نوشت که تاثیر شگرفی در فیزیک داشتند. اثاثیه های این خانه همچون سال 1905 میلادی است و در آنجا می توان از بخش های مختلف خانه نیز بازدید کرد.

6. گودال خرس

Bear Pit

بنابر افسانه ای محلی، برن در حقیقت مشتقی از کلمه انگلیسیبیر یا خرس بوده است و خرس ها نقشی مهم در تاریخ و فرهنگ این شهر داشته اند. گودال خرس ها در شهر برن همچون گذشته تنها برای به نمایش گذاشتن این موجودات نیستند و با توسعه فراوان و افزایش امکانات، به زیستگاه خوبی برای آن ها تبدیل شده اند. اولین گودال خرس در شهر برن در قرن شانزدهم میلادی شکل گرفته بود.

5. کاخ فدرال

Federal Palace

کاخ فدرال (Federal Palace) سوئیس محلی است که مجمع فدرال و شورای فدرال سوئیس تشکیل جلسه می دهند. این کاخ محل دو شاخه از دولت است و از همین رو، نقشی بسیار مهم در سوئیس ایفا می کند. کاخ فدرال در قرن نوزدهم میلادی ساخته شده بود و دارای معماری بسیار زیبایی است که افتخار یکی از اولین دموکراسی های مدرن جهان را نیز دارد. زمانی که جلسه مجلس در این کاخ برگزار نمی شود، می توان با تورهای مختلفی از داخل آن بازدید کرد. در مقابل کاخ نیز فواره ای دیدنیی در میدان بوندسپلاتز قرار گرفته است که جاذبه گردشگری محبوبی محسوب می شود.

4. باغ رز

Rosengarten

اگر قصد بازدید از شهر قدیمی برن را داشتید، حتما از باغ رز (Rosengarten) آنجا نیز دیدن کنید. این پارک شهری کوچک در بالای تپه ای کوچک قرار گرفته است و از آنجا می توان شاهد چشم انداز های خیره کننده نسبت به شهر بود. در این باغ علاوه بر گونه های مختلف گل و گیاه، بیش از 200 گونه مختلف رز وجود دارند. در داخل پارک نیز زمین مخصوص بازی بچه ها و رستورانی دوست داشتنی دیده می شود که گردش شما را مجذوب کننده تر خواهند کرد.

3. صومعه برن

Bern Minster

با اینکه ساخت صومعه برن (Bern Minster) از قرن پانزدهم میلادی شروع شده بود اما این کلیسا در سال 1893 میلادی تکمیل شد. این صومعه و کلیسا به عنوان مرتفع ترین کلیسا در شهر برن و احتمالا تمام سوئیس شناخته می شود. معماری کلیسا به سبک گوتیک است و مناره ای خارق العاده و مشرف به شهر دارد. با اینکه بازدید از کلیسا از نزدیک می تواند بسیار جالب توجه و مجذوب کننده باشد اما بهترین نقطه برای دیدنی بخش های بیرونی آن از روی پلی در همان نزدیکی است.

2. برج ساعت زیتگلوج

Zytglogge

یکی از برجسته ترین و شناخته شده ترین نمادهای سوئیس، برج ساعت زیتگلوج (Zytglogge) است که متعلق به قرن سیزدهم میلادی است. هر ساعت و چند دقیقه قبل از آن، این برج ساعت شروع به نواختن موسیقی می کند. زمانی که عقربه ها به سر ساعت می رسند، شخصیت هایی از پادشاه و خرسش از درون ساعت بیرون می آیند که بیننده ها و به خصوص بچه ها را به حیرت وا می دارند. این ساعت نقش بسیار مهمی در تارخی برن داشته و علاوه بر زمان، ماه و حتی نماد زودیاک را نشان می دهد.

1. شهر قدیمی برن

Altstadt

شهر قدیمی برن (Altstadt) یکی از مجذوب کننده ترین و دیدنیی ترین بخش های سوئیس به شمار می رود. خیابان های سنگ فرش شده در کنار ساختمان های طاق دار که در طی پانصد سال گذشته تغییرات اندکی داشته اند، برای هر فردی مجذوب کننده و دیدنیی خواهد بود. در اینجا می توان برخی از قدیمی ترین و برجسته ترین جاذبه های سوئیس را مشاهده کرد. در سه سمت شهر قدیمی برن نیز رودخانه آر به چشم می خورد که محیطی طبیعی و خارق العاده برای این مکان تاریخی ایجاد کرده است.

منبع: فوت و فن / touropia.com
انتشار: 23 مرداد 1401 بروزرسانی: 23 مرداد 1401 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 1428

به "بهترین جاهای دیدنی برن سوئیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین جاهای دیدنی برن سوئیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید