این کامپیوتر اپل را از ورشکستگی نجات داد

به گزارش خیمه نیوز، آی مک اصلی به اپل یاری کرد تا از احتمال ورشکستگی در اواخر دهه 1990 نجات پیدا کند و دوباره به یک شرکت سودآور تبدیل گردد.

این کامپیوتر اپل را از ورشکستگی نجات داد

به گزارش دیجیاتو، در دورانی که بیشتر کامپیوتر ها جعبه ای و بی روح بودند، نسخه اصلی iMac دارای طراحی رنگارنگ و شفافی بود که ثابت می کرد کامپیوتر ها نباید خسته کننده به نظر برسند. کامپیوتری که به غول فناوری یاری کرد تا از احتمال ورشکستگی در اواخر دهه 1990 نجات پیدا کند.

جابز در سال 1998، هنگام معرفی اولین نسخه آی مک در مرکز فلینت در کوپرتینو گفت: این آی مک است. همه چیز آن شفاف طراحی شده و می توانید داخل آن را ببینید. در قسمت جلویی آن اسپیکر های استریو داریم. در بالای آن مادون قرمز واقع شده است. درایو CD-ROM درست در وسط آن قرار گرفته است و دو جک هدفون استریو داریم. بعلاوه جالب ترین ماوس دنیا در این دستگاه وجود دارد.

ویژگی های نسخه اصلی آی مک اپل

نسخه اصلی آی مک با وجود اینکه فاقد بعضی قابلیت ها ازجمله درایو فلاپی و بعضی پورت ها بود، برای اولین بار در صنعت بسیاری از قابلیت ها مانند USB و FireWire را ارائه می کرد. این رایانه دارای یک نمایشگر 15 اینچی، یک پردازنده PowerPC G 3، یک هارد 4 گیگابایتی، 32 مگابایت رم، یک درایو CD، دو پورت USB و یک پورت اترنت برای اتصال به اینترنت بود.

در طول دو دهه و نیم گذشته، طراحی iMac دستخوش تغییرات زیادی شده است و اپل کوشش نموده تا در توسعه نسل تازه آی مک به سمت نمایشگر های تخت و محفظه آلومینیومی برود. درحال حاضر آی مک 24 اینچی کنونی نیز درست مانند مدل اصلی دارای طراحی رنگارنگی است.

اپل آی مک 24 اینچی را در آوریل سال 2021 با تراشه M 1 و طراحی بسیار نازک در هفت رنگ سبز، زرد، نارنجی، صورتی، بنفش، آبی و نقره ای عرضه کرد. درحال حاضر این تنها iMac تازه خط فراوری اپل محسوب می گردد؛ زیرا غول فناوری ساخت مدل های 27 اینچی iMac و iMac پرو مبتنی بر اینتل را چند سال قبل متوقف نموده بود.

بلومبرگ سال گذشته گفت که اپل همچنان درحال کار روی یک آی مک متفاوت با تراشه M 3 است که احتمالاً همان آی مک پرو خواهد بود و اواخر سال 2023 همراه با آی مک M 3 معمولی عرضه خواهد شد.

منبع: فرارو
انتشار: 17 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1402 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 1549

به "این کامپیوتر اپل را از ورشکستگی نجات داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این کامپیوتر اپل را از ورشکستگی نجات داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید