پیش بینی بانک RBC از آینده اقتصاد و بازار مسکن کانادا در امسال

به گزارش خیمه نیوز، گزارشی که دیروز از سوی بانک آر بی سی منتشر شده نگاهی واقع گرایانه درباره آینده اقتصاد و بازار مسکن کانادا دارد.

پیش بینی بانک RBC از آینده اقتصاد و بازار مسکن کانادا در امسال

جهت دریافت خدمات درب ضد سرقت ارزان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

در ابتدای گزارش می خوانیم: با وجود اینکه هنوز خیلی زود است که بخواهیم علیه کووید-19 اعلام پیروزی کنیم، افت اقتصادی ناشی از تدابیر محدودکننده سفت و سخت در بخشهای مختلف کشور، ظاهرا در حال تضعیف شدن است.

به طور مثال می توان این مسئله را با نگاه به داده های آماری بازار مسکن در سراسر منطقه تورنتو عظیم دید. با وجود اینکه ماه مه به هیچ وجه یکی از بهترین ماه ها از نظر آماری نبود، شاهد رشد چشمگیری نسبت به آوریل بود و باعث شد آوریل به نظر شبیه به پایین ترین نقطه دوران کووید-19 برسد.

تعداد خانه های به فروش رفته در می هنوز از نظر مقایسه سالانه پایین بود، اما آن کاهش 53.7 درصدی کمتر از سقوط 67.1 درصدی سالانه آمار گزارش شده در آوریل بود. علاوه بر این، آمارهای انجمن املاک تورنتو نشان می دهند که تعداد خانه های ورودی ثبت شده در ماه نسبت به ماه قبل 47.5 درصد بیشتر بود.

بنابراین با وجود اینکه می ماهی نبود که صنعت املاک بتواند از آن خشنود باشد، تقریبا از تمام جهات بهتر از آوریل بود و این نشان می دهد بازار ممکن است آماده نگاه کردن فراتر از کووید-19 و تمام پیامدهای آن باشد. ممکن است تا همین حالا بدترین حالت ممکن را مشاهده نموده باشیم و آماده حرکت در جهت برگشت باشیم.

با وجود این نکته مثبت، داده ها نشان می دهد که این تنها شروع یک بازه بازگشت بسیار طولانی است. در گزارش آمده: میزان خرج مصرف کننده، بازفروش خانه و اندازه گیری های اطمینان کسب و کارها هم در ماه مه بهبود یافت، اما این بهبود پس از افت هایی تاریخی بود. با وجود اینکه داده ها ممکن است تشویق کننده باشد، بهبود آهسته و متکی به پیشرفت متداول در پایین نگه داشتن نرخ بیماری خواهد بود.

از سوی دیگر، نرخ بیکاری کانادا در ماه می به رکورد 13.7 درصد رسید، و این در حالی است که کشور توانست 290 هزار شغل جدید ایجاد کند. آر بی سی حالا تخمین می زند کانادا سال 2020 را با رشد فراوری ناخالص داخلی منفی 5.9 درصد به سرانجام می رساند و این در حالی است که رشد سال 2019 معادل مثبت 1.66 درصد بود.

با این حال این بانک باور دارد که با وجود اینکه سال جاری در حالی تمام می گردد که عملکرد اقتصاد کانادا بسیار پایین تر از حد بالقوه خود خواهد بود، رشد فراوری ناخالص داخلی در سال 2021 به 4.2 درصد می رسد که این بیش از یک درصد بالاتر از بازگشت اقتصادی اولیه سال 2009 بعد از بحران اقتصادی است.

اما گزارش نشان می دهد که تداوم کاهش مهاجرت که یکی از پیامدهای دیگر کروناویروس است و همچنین افزایش نرخ بیکاری، احتمالا باعث کند شدن بازگشت بازار مسکن به درجات قبلی می گردد. این بانک همچنین پیش بینی می نماید که میزان فروش تقریبا 20 درصد کمتر خواهد بود و قیمت ها که تا اینجا تقریبا ثابت مانده اند، در نیمه دوم سال تحت فشار کاهشی بیشتری قرار خواهند گرفت.

منبع: ایرونی ها
انتشار: 16 مهر 1399 بروزرسانی: 16 مهر 1399 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 487

به "پیش بینی بانک RBC از آینده اقتصاد و بازار مسکن کانادا در امسال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی بانک RBC از آینده اقتصاد و بازار مسکن کانادا در امسال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید