پمپئو دانشجویان چینی را متهم به جاسوسی کرد

به گزارش خیمه نیوز، خبرنگاران : وزیر خارجه آمریکا با ادعای آنکه دانشجویان چینی در حال جاسوسی هستند، از دانشگاه های کشورش خواست تا برای تعداد آنها محدودیت قائل شوند.

پمپئو دانشجویان چینی را متهم به جاسوسی کرد

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران، مایک پمپئو وزیر امورخارجه آمریکا، امروز (چهارشنبه) در اظهاراتی مدعی شد دانشجویان چینی در حال جاسوسی از کشورش هستند و به همین دلیل از دانشگاه های کشورش خواست تا برای تعداد آن ها محدودیت در نظر بگیرند.

این سخنان وزیر خارجه آمریکا در سخنرانی او در مؤسسه صنعتی جورجیا مطرح شده است. او با ادعای آنکه دانشجویان چینی جاسوسان این کشور و در حال سرقت اطلاعات هستند خواهان محدودیت ورود دانشجویان چینی به دانشگاه های آمریکا و تعطیلی موسسات کنفسیوس شد.

مؤسسات کنفسیوس مسئول برقرای توافقنامه هایی با دانشگاه های خارج از چین با هدف گسترش زبان، فرهنگ، و آموزش ها این کشور در سرتاسر دنیا است.

پمپئو در سخنان خود دانشگاه های کشورش را جیره خوار حزب کمونیست چین دانست و خواهان آن شد تا با کشور خودشان برای مقابله با جاسوسان چینی همکاری نمایند.

پیشتر در ماه شهریور سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اظهار داشت دولت ترامپ مجوز اقامت بیش از هزار دانشجوی چینی که در آمریکا تحصیل می کردند را از روز 8 سپتامبر لغو نموده است.

در همان زمان چاد ولف سرپرست وزارت امنیت داخلی آمریکا، نیز مدعی شد که برای جلوگیری از سرقت تحقیقات و اطلاعات حساس، واشنگتن دیگر به بعضی از دانشجویان چینی ویزا اختصاص نمی دهد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 15 دی 1399 بروزرسانی: 15 دی 1399 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 678

به "پمپئو دانشجویان چینی را متهم به جاسوسی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پمپئو دانشجویان چینی را متهم به جاسوسی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید