پاسخ سازمان برنامه و بودجه به یک سوال مهم: یک میلیارد یورو صندوق توسعه ملی برای مقابله با کرونا چه شد؟

به گزارش خیمه نیوز، خبرنگاران - مدتی است که بعضی رسانه ها از سرنوشت مبهم یک میلیارد یورویی صندوق توسعه ملی برای مقابله و مدیریت عوارض ناشی از ویروس کرونا، سخن به میان آورده و ادعاهایی را عنوان می نمایند که سندیت ندارد.

پاسخ سازمان برنامه و بودجه به یک سوال مهم: یک میلیارد یورو صندوق توسعه ملی برای مقابله با کرونا چه شد؟

به گزارش مرکز اطلاع رسانی، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان برنامه و بودجه کشور، موارد ذیل جهت آگاهی و تنویر افکار عمومی و در پاسخ به خبرسازی مجعول بعضی رسانه ها به استحضار می رساند:

- تخصیص اعتبار به مجموعه دستگاه های ذی ربط بصورت مرحله ای و همچنین ریالی بوده که براساس میزان ارز آزاد شده توسط صندوق توسعه ملی در هر مرحله و تبدیل ارز به ریال بر اساس نرخ روز ارز نیمایی توسط بانک مرکزی اجرا شده است.

- ابلاغ تخصیص در هر مرحله با توجه به میزان واریزی بانک مرکزی و سرفصل هزینه های قابل انجام براساس پیشنهاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (موارد بهداشتی و درمانی) و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی (بیمه بیکاری) اجرا شده است.

- تخصیص اعتبار اجرا شده به دانشگاه شهید بهشتی بابت ساختمان جدید دانشکده فناوری های نوین مطلقاً از اعتبارات مذکور نبوده و این موضوع براساس مستندات موجود قابلیت راستی ازمایی دارد.

- با توجه به واریزی های اجرا شده توسط بانک مرکزی، آخرین شرایط تخصیص اعتبار اجرا شده تا تاریخ 8/8/1399 بشرح جدول ذیل می باشد: (مبالغ به میلیارد ریال)

بنابراین ادعای شفاف نبودن مصارف بودجه یک میلیارد یورویی صندوق توسعه ملی منطبق بر واقعیت نبوده و ضروری است در این خصوص تجدید نظر صورت گیرد.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 18 آذر 1399 بروزرسانی: 18 آذر 1399 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 619

به "پاسخ سازمان برنامه و بودجه به یک سوال مهم: یک میلیارد یورو صندوق توسعه ملی برای مقابله با کرونا چه شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاسخ سازمان برنامه و بودجه به یک سوال مهم: یک میلیارد یورو صندوق توسعه ملی برای مقابله با کرونا چه شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید