هشدار الکاظمی نسبت به فروپاشی عراق

به گزارش خیمه نیوز، نخست وزیر عراق ضمن مرتبط دانستن بحران سیاسی در این کشور با فساد، نسبت به فروپاشی نظام سیاسی و اجتماعی عراق هشدار داد.

هشدار الکاظمی نسبت به فروپاشی عراق

به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در جلسه فوق العاده کابینه درباره بودجه 2021، گفت: از سال 2003 از اشتباهاتی رنج می بریم که نظام سیاسی و اجتماعی را به فروپاشی کامل تهدید می نماید. یا باید فروپاشی کامل و آشوب را بپذیریم یا اصلاحات انجام دهیم. عاقلانه نیست تسلیم معادله فساد سابق شویم یا اوضاع را درست کنیم یا مردم را به بازی بگیریم.

الکاظمی گفت: بحران سیاسی در عراق با سه مسئله قدرت، پول و فساد مرتبط است و ما برای حل بحران با روش اقتصادی و با اتخاذ تصمیمی جسورانه برای از بین بردن مانع فساد و پول کوشش می کنیم.

الکاظمی گفت: من اولین متضرر از بودجه سال آینده هستم چرا که در معرض نقدها زیادی قرار می گیرم. می توانستم وارد انتخابات شوم و مردم را فریب دهم اما وجدانم هرگز این را قبول نمی نماید. ما باید مسئولیت پذیر باشیم چراکه این یک مسئله تاریخی و سرنوشت ساز است.

پیش از این بانک مرکزی عراق تصمیم گرفت ارزش ارز ملی را به 1450 دینار برای یک دلار کاهش دهد. این اقدام با هدف تأمین نقدینگی به خاطر بحران اقتصادی در کشور است.

عراق برای تأمین 95 درصد هزینه های دولت به درآمدهای فروش نفت تکیه می نماید. عراقی ها از سال ها پیش به گسترش فساد در دولت و هدر رفتن صدها میلیارد دلار از سال 2003 اعتراض می نمایند.

از سوی دیگر، مقتدی صدر در توییتی نوشت: بانک مرکزی و بقیه بانک ها اسیر فساد و مفسدین هستند و دولت و مجلس باید با روش های تخصصی برای انتها فساد کوشش نمایند و شناور کردن ارز کافی نیست.

وی اضافه کرد: این اقدام یک چاقوی دو لبه است که عراق را از یک بحران خارج و آن را وارد بحران شدیدتری می نماید و تنها متضرر مردم هستند. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 5 بهمن 1399 بروزرسانی: 5 بهمن 1399 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 707

به "هشدار الکاظمی نسبت به فروپاشی عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار الکاظمی نسبت به فروپاشی عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید