هزینه های وقت سفارت و ویزای کانادا

به گزارش خیمه نیوز، متقاضیان ویزای کانادا به خوبی می دانند که برای اخذ این ویزا باید موانع بسیار بزرگی را از پیش رو بردارند؛ تا جایی که بسیاری از آن ها به پرداخت هزینه های گزاف برای سهولت بیشتر در امر دریافت ویزا، رضایت می دهند. با این حال بهتر است بدانید که پرداخت آن هزینه ها هیچ کمکی به اخذ ویزا نخواهد کرد و هزینه های اخذ وقت سفارت و ویزای کانادا کاملاً حساب شده و روتین هستند و باید به حساب سفارت خانه های کانادا واریز شوند.

هزینه های وقت سفارت و ویزای کانادا

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید، سفر به آبشار نیاگارا و شهرهای پیشرفته تورنتو و مونترال را در کنار ما تجربه کنید.

معمولاً پرتکرارترین سؤالات در خصوص ویزای کانادا، مربوط به هزینه های این ویزاست؛ هزینه های وقت سفارت کانادا چقدر است؟ سؤالی که شاید پاسخش، بسیاری از متقاضیان این ویزا را از طی کردن ادامه جهت اخذ ویزا، منصرف کند.

هزینه وقت سفارت کانادا

نکته اصلی در خصوص ویزای کانادا این است که معمولاً متقاضیان آن، افرادی هستند که دوستان و آشنایانی در کانادا دارند که برای آن ها دعوتنامه بفرستند؛ ذکر این نکته به این خاطر است که داشتن دعوتنامه، یکی از بهترین راه ها برای کم کردن هزینه های سفر به کاناداست. اما پیش از هر چیز بهتر است به چند ویزای مهم و هزینه های مربوط به آن ها که مربوط به هزینه وقت سفارت کانادا و انگشت نگاری و… است اشاره کنیم.

ویزای توریستی، یکی از ویزاهای مهمی ست که در میان متقاضیان ویزای کانادا محبوبیت زیادی دارد. سفر تفریحی به کشوری که بکرترین و عجیب وغریب ترین چشم اندازهای دنیا را در کنار مدرن ترین شهرهای دنیا، در اختیار گردشگران می گذارد، می تواند تجربه ای بی نظیر برای گردشگران به شمار رود. از سوی دیگر بسیاری از متقاضیان ویزاهای توریستی کانادا، آن دسته از هموطنانی هستند که می خواهند به ملاقات اعضای خانواده شان بروند و یا آشنایانی که در کانادا زندگی می نمایند. مجموع هزینه های این ویزا تقریباً 400 دلار کاناداست(>390$ کانادا) که این هزینه شامل تمامی مراحل اخذ ویزا نظیر اخذ وقت سفارت، تکمیل فرم ویزای کانادا، انگشت نگاری و چهره نگاری در دفتر VAC ، ترجمه مدارک و… می گردد. کارگزاران زیادی هم هستند که تمام این مراحل را به عهده می گیرند و کار متقاضیان را تا حدود زیادی آسان می نمایند. اما اگر بخواهیم در قیمت ها دقیق تر شویم، 100 دلار از این مبلغ به وقت سفارت که همان هزینه آنالیز مدارک توسط سفارت خانه است اختصاص دارد و 85 دلار هم مربوط به هزینه انگشت نگاری و چهره نگاری در دفتر VAC است. الباقی هزینه ها هم باید صرف ترجمه مدارک، پیگیری و اخذ وقت سفارت، کارمزد کارگزار و… گردد.

ویزای بعدی، ویزای تحصیلی کانادا است که هواداران زیادی دارد؛ این ویزا، ویزایی ست که بسیاری از ایرانیان به واسطه آن به کانادا سفر نموده اند و پس از انتها تحصیلات شان پیروز به اخذ اقامت دائم در کانادا شده اند. البته در حال حاضر و با افزایش تعداد پناه جویانی که به اروپا و آمریکا سفر می نمایند، سخت گیری هایی در خصوص این ویزاها اجرا شده است و افزایش درخواست های مردود اخیر، این موضوع را به روشنی اثبات می نماید. با این حال، هزینه این ویزا هم چیزی در حدود 450 دلار کاناداست و متقاضیان این ویزا باید شرایطی را دارا باشند که مهم ترین آن ها شرایط عالی تحصیلی در ایران است. تحصیل در مقاطع تکمیلی هم می تواند راه بهتری برای اخذ این ویزا باشد؛ چنانچه که بیشتر کسانی که پیروز به اخذ این ویزا شده اند، برای تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا به کانادا سفر نموده اند.

نوع دیگری از ویزا هم وجود دارد که در ایران اصطلاحاً معروف به ویزای تضمینی کانادا است. این ویزا باید توسط یک کارگزار قدرتمند و مطلع پیگیری گردد؛ چرا که هزینه آن 2000 دلار است و در صورت مردود شدن، این مبلغ به متقاضی ویزا بازنخواهد گشت. این ویزا مخصوص آن دسته از متقاضیان است که دعوتنامه ای از کانادا ندارند و کارگزار مربوطه به یاری روابطی که در کانادا دارد، اقدام به اخذ دعوتنامه توریستی برای متقاضی می نماید. به همین سبب یافتن یک کارگزار مورداعتماد و قانونی و کاربلد، از اصلی ترین اقداماتی ست که باید برای اخذ ویزای تضمینی کانادا صورت بگیرد.

منبع: مجله سفر
انتشار: 16 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 20 آذر 1399 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 202

به "هزینه های وقت سفارت و ویزای کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه های وقت سفارت و ویزای کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید