نجف زاده: دستگاه ها برای تکمیل سامانه اسکان و املاک با وزارت راه همکاری نمایند ، مجلس برای ساماندهی مسکن چه نموده است؟

به گزارش خیمه نیوز، عضو کمیسیون عمران گفت: باتوجه به اهمیت سامانه اسکان و املاک کشور، تمام دستگاه های مرتبط از جمله وزارت تعاون، سازمان ثبت احوال، سازمان ثبت اسناد و وزارت کشور باید با وزارت راه و شهرسازی در زمینه در اختیار قرار دادن اطلاعات همکاری نمایند.

نجف زاده: دستگاه ها برای تکمیل سامانه اسکان و املاک با وزارت راه همکاری نمایند ، مجلس برای ساماندهی مسکن چه نموده است؟

عادل نجف زاده؛ عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در تبادل نظر با خبرنگار مالی خبرنگاران، درباره راه اندازی سامانه اسکان و املاک کشور گفت: درصورتی که عرضه و تقاضای بخش مسکن مدیریت گردد، شاهد ساماندهی بازار آشفته مسکن خواهیم بود. در بخش عرضه مسکن، مجلس شورای اسلامی در طرح جهش فراوری و قانون بودجه 1400 تصمیمات خوبی گرفت و امیدواریم سال آینده عرضه مسکن به میزان احتیاج بازار باشد.

وی ادامه داد: در بخش مدیریت تقاضا هم در پی آن هستیم که از مسکن فقط برای مصرف استفاده گردد. به عبارتی، مسکن ماهیت سرمایه ای پیدا نکند. به همین دلیل، سامانه اسکان و املاک کشور با هدف شناسایی خانه های خالی راه اندازی شده است. معتقدیم سامانه مذکور نقش کلیدی در مدیریت بازار مسکن ملکی و استیجاری خواهد داشت.

نجف زاده در ادامه توضیح داد: این سامانه نقش مهمی در معین شدن تعداد خانه های خالی، استیجاری و خانه های درحال ساخت دارد. درحال حاضر تعداد زیادی خانه خالی در کشور وجود دارد که علی رغم احتیاج بازار، متاسفانه احتکار شده اند. سامانه اسکان و املاک کشور شناسایی خانه های مذکور را تسهیل خواهد نمود و اجرای مالیات بر خانه های خالی فرایند عرضه خانه های مذکور در بازار را سرعت می بخشد.

نماینده مردم خوی و چایپاره در خاتمه تاکید نمود: باتوجه به اهمیت سامانه اسکان و املاک کشور، تمام دستگاه های مرتبط باید با وزارت راه و شهرسازی در زمینه در اختیار قرار دادن اطلاعات همکاری نمایند. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان ثبت احوال، سازمان ثبت اسناد و وزارت کشور ازجمله دستگاه هایی هستند که در موفقیت سامانه اسکان و املاک کشور تاثیرگذارند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 1064

به "نجف زاده: دستگاه ها برای تکمیل سامانه اسکان و املاک با وزارت راه همکاری نمایند ، مجلس برای ساماندهی مسکن چه نموده است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نجف زاده: دستگاه ها برای تکمیل سامانه اسکان و املاک با وزارت راه همکاری نمایند ، مجلس برای ساماندهی مسکن چه نموده است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید