نتیجه عدم اجرای قرنطینه در سوئد چه بود؟

به گزارش خیمه نیوز، سوئد برخلاف بسیاری از کشورهای اروپایی در برابر اجرای سیاست قرنطینه و اعمال محدودیت در ارتباطات اجتماعی مقاومت می کند.

نتیجه عدم اجرای قرنطینه در سوئد چه بود؟

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری خبرنگاران، سوئد برخلاف بسیاری از کشورهای اروپایی در برابر اجرای سیاست قرنطینه و اعمال محدودیت در ارتباطات اجتماعی مقاومت کرده است.

دولت به سوئدی ها توصیه کرده است که در صورت امکان از خانه کار کنند و از حضور در مکان های شلوغ مانند رستوران ها خودداری کنند اما از اعمال محدودیت های رسمی جلوگیری کرده است.

در مقابل، همسایگان سوئد یعنی دانمارک، فنلاند و نروژ از جمله نخستین کشورهای اروپایی بودند که با شروع شیوع ویروس کرونا اجرای سیاست قرنطینه را در پیش گرفتند.

دانمارک دومین کشور اروپایی بود که اعمال محدودیت های عمومی را از 11 مارس شروع کرد و نروژ هم اجرای این سیاست را یک روز بعد اجرا کرد و فنلاند نیز از 17 مارس به جمع کشورهای قرنطینه شده اروپا پیوست.

در نتیجه دانمارک با 5.6 میلیون نفر جمعیت تا به امروز 5996 مورد ابتلا به بیماری کووید 19 گزارش کرده که از میان آن ها 260 جان خود را از دست داده اند. این کشور اعلام کرده که با غلبه بر شیوع شتابان ویروس کرونا قصد دارد از 15 آوریل مدارس را بازگشایی کند.

نروژ 5.3 میلیون نفری نیز 6409 مبتلا و 119 فوتی داشته و قصد دارد از 20 آوریل مدارس و یک هفته بعد از آن، مهدکودک ها را دوباره باز کند. در میان جمعیت 5.5 میلیون نفری فنلاند هم تنها 2905 به ویروس کرونا دچار شده اند و شمار قربانیان آن نیز 49 تن بوده است.

اما در سوئد شرایط متفاوت است. هر چند در این کشور 10.2 میلیون نفری شمار مبتلایان به ویروس کرونا 10 هزار و 151 نفر است ولی از این میان 887 تن تا به امروز جان خود را از دست داده اند. بدین ترتیب شاید نسبت مبتلایان به بیماری کووید 19 در این کشور نسبت به همسایگانش چندان بالاتر نباشد ولی میزان مرگ ومیر ناشی از این بیماری در سوئد به وضوح بیشتر است. با این حال دولت سوئد اعلام کرده که صرفاً به انتشار توصیه های بهداشتی اکتفا خواهد کرد .

4129/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 16 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 269

به "نتیجه عدم اجرای قرنطینه در سوئد چه بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نتیجه عدم اجرای قرنطینه در سوئد چه بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید