غنی دیگر مهره ای در افغانستان نیست

به گزارش خیمه نیوز، مشاور امنیت ملی آمریکا در اظهاراتی از آگاهی برای کنترل افغانستان از سوی طالبان و عدم محسوب شدن غنی به اسم مقامی در این کشور سخن گفت.

غنی دیگر مهره ای در افغانستان نیست

به گزارش خبرنگاران، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا، در اظهاراتی بیان کرد دولت آمریکا به این مسئله مطلع بوده است که ممکن است طالبان کنترل افغانستان را در دست بگیرد؛ اما فکر نمی کرد این مسأله به این سرعت اتفاق بیافتد.

وی بعلاوه در اشاره به فرار رئیس جمهور سابق افغانستان بیان کرد اشرف غنی دیگر مهره ای در این کشور محسوب نمی گردد.

این خبرگزاری در گزارشی از کنفرانس خبری امروز (سه شنبه) جیک سالیوان و جن ساکی سخنگوی کاخ سفید، درباره تحولات کنونی در افغانستان خبر داد.

جیک سالیوان در بخشی از سخنان خود بیان کرد: اکنون دیگر اشرف غنی مهره و عاملی در افغانستان محسوب نمی گردد، ما می دانستیم گروه طالبان کنترل افغانستان را در دست خواهد گرفت؛ اما فکر نمی کردیم به این سرعت این اتفاق بیفتد.

او در ادامه اضافه نمود: گروه طالبان به ما خبر داد که مراحل عبور غیرنظامیان به وسیله فرودگاه را آماده خواهد نمود، ما قصد داریم آن ها را به این تعهداشان وادار کنیم. امیدواریم تا 31 ماه جاری (9 شهریور) این مسئله انجام گردد.

بعلاوه در این کنفرانس از جنیفر ساکی هم پرسیده شد: آیا کاخ سفید اذعان می نماید که تحولات چند روز اخیر برای آمریکا شکست محسوب می گردد؟ این مقام ارشد آمریکا در پاسخ بیان کرد: رئیس جمهور به تصمیم خود پایبند است؛ زیرا می داند که این به نفع آمریکاست.

این در حالی است که ساعاتی پیش آمریکا دسترسی افغانستان به ذخایر بانک های ملی خود در این کشور را مسدود کرد تا مانع در اختیار قرار گفتن این ذخایر برای گروه طالبان گردد.

این مسدود شدن دارایی ها، تحت تحریم هایی است که پس از حادثه تروریستی 11 سپتامبر از سوی آمریکا علیه گروه تروریستی طالبان وضع شد.

پیشتر جان کربی سخنگوی پنتاگون، در یک کنفرانس خبری تخمین زد که در حال حاضر محتمل است تا حدود 10 هزار شهروند آمریکا در افغانستان باشند.

منبع: خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 1077

به "غنی دیگر مهره ای در افغانستان نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غنی دیگر مهره ای در افغانستان نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید