طراحی باغ ویلا ساده: سرمازدگی 60 درصد باغات فندق رودسر

به گزارش خیمه نیوز، با توجه به بارش برف در اشکورات رحیم آباد 60 درصد باغات فندق، گردو و گل و گاوزبان رودسر دچار سرمازدگی و خسارت شدند.

طراحی باغ ویلا ساده: سرمازدگی 60 درصد باغات فندق رودسر

جهت دریافت خدمات طراحی باغ ویلا ساده با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

علی وارسته بهدانی سرپرست فرمانداری رودسر به منظور آنالیز شرایط سرمازدگی محصول فندق وگردوی اشکورات به زیاز اشکورات رفت و دستورات لازم را در بازدید میدانی از شرایط محصولات باغی و ملاقات تعدادی از کشاورزان و کارشناسان نسبت به این شرایط گفت.

او گفت:

طبق آنالیز های بعمل آمده کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان پیش بینی می گردد، در منطقه ها پایین دست بنا به متغیر بودن اندازه خسارت به نسبت بالادست در باغات فندق، گردو و گل و گاوزبان به اندازه حداقل 60 درصد همین باغات دچار مشکل سرمازدگی و خسارت شده اند، که در این راستا جهادکشاورزی نسبت به تشکیل کمیته مشخص خسارت کشاورزان اقدام عاجل کند .

وی با تأکید به کارشناسان در زمینه تبلیغ و نشر بیمه کشاورزان اضافه نمود:

طی آنالیز ها نشان داده شده کمتر از 5 درصد کشاورزان دارای بیمه محصولات هستند، که متأسفانه در این مواقع احتیاج به بیمه و پرداخت خسارت های ناشی از حوادث غیرمترقبه و سرمازدگی حساسیت موضوع را نمایان می نماید و دیگر آن موقع فایده ای بحال کشاورزان نخواهد داشت.

او با تاکید برضرورت تشکیل کمیته بیمه کشاورزان اعلام کرد:

جهاد کشاورزی نسبت به تشکیل کمیته بیمه کشاورزان اقدام کند تا محصولات دیگر در بخش های مختلف در مواقع بحرانی و در صورت بروز حادثه و خسران با آن طی سپری کردن مراحل پرداخت گردد و گوشه ای از مسائل کشاورزان را رفع کند.

وارسته با اشاره به این که تا به امروز 8500 خانوار از کشاورزان در بانک اطلاعاتی جهاد کشاورزی ثبت شده اند، ادامه داد:

محصولات این کشاورزان به وسیله کارشناسان در حال آنالیز اندازه خسارت است و تا چند روز آینده اعلام رسمی خواهد شد.

سرپرست فرمانداری رودسر با مطرح کرد:

شهرستان رودسر دارای 12 هزار و 800 هکتار سطح زیرکشت فندق است که از این اندازه 8000 هکتار از آن واقع در اشکور سفلی و مابقی در اشکور علیا است.

او اعلام نمود:

بعلاوه 385 هکتار از باغات شهرستان اختصاص به گردو و 470 هکتار نیز از سطح زیرکشت شهرستان مختص گل گاوزبان است.

او گفت:

یقین داشته باشند در کنارشان هستیم و نسبت به پیگیری این مشکل و رسیدن به نتیجه ای که بتواند خساراتشان را تا حدودی جبران کند از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 1236

به "طراحی باغ ویلا ساده: سرمازدگی 60 درصد باغات فندق رودسر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی باغ ویلا ساده: سرمازدگی 60 درصد باغات فندق رودسر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید