روسیه و سوریه: سازمان بهداشت جهانی به نفع غرب فعالیت می نماید

به گزارش خیمه نیوز، روسیه و سوریه در بیانیه مشترکی سازمان بهداشت جهانی را متهم کردند که در شرایط اپیدمیولوژی مناطق شمال شرق سوریه به نفع منافع غرب و آمریکا و به زیان مردم سوریه اقدام می نماید.

روسیه و سوریه: سازمان بهداشت جهانی به نفع غرب فعالیت می نماید

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری دولتی تاس، در این بیانیه مشترک که امروز چهارشنبه به امضای میخاییل میزینتسف و حسین محفوظ روسای ستاد هماهنگی اقدامات روسیه و سوریه برای بازگشت پناهندگان سوری به خانه های خود رسیده، خاطرنشان شده است: سازمان بهداشت جهانی از منافع غرب ازجمله آمریکا در مساله حل و فصل اوضاع پیچیده اپیدمیولوژی شمال شرق سوریه به زیان ساکنان این منطقه اقدام می نماید.

در بیانیه گفته شده است: در مناطق شمال شرق سوریه شرایط سخت اپیدمیولوژی بوجود آمده است که آمریکا برای دستیابی به اهداف خود از آن استفاده می نماید.

مایه تعجب و نگرانی است که حتی سازمان بهداشت جهانی در این اقدامات درگیر شده است.

ستاد هماهنگی اقدامات روسیه و سوریه برای بازگشت مهاجران سوری در بیانیه خود گفته است: بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، برای مقابله موثر با انتشار ویروس کووید-19 احتیاج به ازسرگیری دوباره ارسال یاری های انسانی از خارج به سوریه ازجمله از گذرگاه مرزی الیاروبیه وجود دارد.

در ادامه بیانیه روسیه و سوریه آمده است: از این گذرگاه مرزی امکان دارد که سلاح، مواد مخدر و جنگجویان به سوریه وارد شوند و ویروس کووید-19 به کشورهای همسایه سرایت کند.

در بیانیه آمده است: با توجه به این شرایط چنین تصور پیش می آید که سازمان بهداشت جهانی از منافع غرب به زیان ملت سوریه و امنیت منطقه ای حمایت می نماید.

روسیه و سوریه در ادامه بیانیه از سازمان بهداشت جهانی درخواست نموده اند در رویکرد خود باتوجه به اصول اساسی سازمان ملل تجدیدنظر نموده و به کوشش های کشورهای غربی برای گمراه کردن افکار عمومی سرانجام دهد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 20 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 342

به "روسیه و سوریه: سازمان بهداشت جهانی به نفع غرب فعالیت می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه و سوریه: سازمان بهداشت جهانی به نفع غرب فعالیت می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید