رئیس جمهور لبنان: ماکرون دوست مهم لبنان است ، به طرح فرانسه پایبندیم

به گزارش خیمه نیوز، رئیس جمهوری لبنان در سخنانی رئیس جمهور فرانسه را دوست مهم کشورش خواند و تاکید نمود، لبنان به طرح فرانسه که منافع لبنان را مورد توجه قرار داده پایبند است.

رئیس جمهور لبنان: ماکرون دوست مهم لبنان است ، به طرح فرانسه پایبندیم

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش خبرنگاران، به نقل از پایگاه النشره، میشل عون، رئیس جمهور لبنان در ملاقات امروز (پنجشنبه) با پاتریک دوریل، مشاور امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در امور آفریقای شاقتصادی و خاورمیانه در کاخ بعبدا با تاکید بر پایبندی کشورش به طرح فرانسه

گفت، این امر تنها به وسیله یک دولت قابل اعتماد که قادر به اجرای اصلاحات مورد احتیاج است محقق می گردد. این موضوع باید طبق طرح مورد توافق ماکرون و رهبران سیاسی لبنان باشد و لازم است هماهنگی موثری با شرکای بین المللی که برای یاری به لبنان در عبور از شرایط اقتصادی و اقتصادی سخت متعهد شدند، صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه دغدغه اصلی این کشور در حال حاضر تداوم ثبات در بحبوحه رخدادهای منطقه ای، بحران های بی سابقه لبنان و همچنین پیامدهای حضور آوارگان سوریه، مسائل اقتصادی، شیوع اپیدمی کرونا، انفجار بندر بیروت و تحریم های آمریکا علیه سیاستمداران لبنانی است که امور را پیچیده تر نموده است.

عون گفت، همه این شرایط احتیاجمند توافق ملی گسترده برای تشکیل دولتی است که بتواند با همکاری مجلس به وظیفه خود برای تصویب قوانین اصلاحی لازم عمل کند. وی به اهمیت رایزنی گسترده ملی در این مرحله حساس اشاره نمود.

رئیس جمهور لبنان در این ملاقات از ماکرون به دلیل ایستادگی در کنار کشورش در این شرایط سخت قدردانی کرد و وی را دوست مهم لبنان خواند.

عون همچنین ضمن محکومیت حملات تروریستی و جنایتکارانه اخیر در فرانسه از جمله حمله در شهر نیس با ملت دوست این کشور ابراز همبستگی کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 آذر 1399 بروزرسانی: 5 آذر 1399 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 593

به "رئیس جمهور لبنان: ماکرون دوست مهم لبنان است ، به طرح فرانسه پایبندیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهور لبنان: ماکرون دوست مهم لبنان است ، به طرح فرانسه پایبندیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید