خبرنگاران ضریب اشغال هتل ها در کردستان به 15 درصد کاهش یافت

به گزارش خیمه نیوز، سنندج - خبرنگاران - رییس هیات مدیره جامعه هتلداران کردستان گفت: سال جاری ضریب اشغال هتل ها در استان در روزهای عادی و غیر تعطیل بدلیل شیوع کرونا و عدم انجام سفرها به 10 تا 15 درصد کاهش یافته است.

خبرنگاران ضریب اشغال هتل ها در کردستان به 15 درصد کاهش یافت

عبدالحمید حمیدی روز آدینه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: فقط در روزهایی که شاهد تعطیلات چند روزه هستیم این ضریب به حدود 30 درصد افزایش می یابد.

وی اضافه نمود: اخیرا نرخ جدید هتل ها اعلام شده که اگر هتلی استانداردهای لازم را دریافت نموده باشد می تواند تا 20 درصد نرخ خدمات و کرایه را افزایش دهد.

حمیدی اضافه نمود: هتل هایی که برای استانداردسازی ثبت نام نموده اند تا 15 درصد امکان افزایش قیمت دارند و هتل هایی هم که اقدامی در راستای استانداردسازی ننموده باشند فقط 10 درصد می توانند نرخ را افزایش دهند.

وی با اشاره به اینکه اگر طبق افزایش تورم نرخ ها افزایش می یافت باید تا سه برابر افزایش نرخ داشته باشیم، یادآور شد: با توجه به کاهش مسافر بدلیل شرایط شیوع کرونا بیشتر هتل ها نرخ هایی با تخفیف را اعلام نموده اند.

حمیدی تاکید نمود: کارکنان زیادی بدلیل شرایط مالی هتل ها از 20 اسفند تعدیل شدند اما هنوز نتوانسته اند از بیمه بیکاری بهره مند شوند و همچنان سرگردان هستند.

وی گفت: تسهیلاتی هم که برای هتل ها در نظر گرفته شده بود با کارمزد 12 درصد است و بیش از 80 درصد هتلداران ترجیح دادند این تسهیلات را که فقط یک ماه هم تنفس دارد، دریافت نکنند.

حمیدی اضافه نمود: تسهیلات دیگری برای استخدام نیروهایی با مدارک کارشناسی در نظر گرفته اند اما ما که در هتل شادی حدود 80 درصد نیروهای خود را تعدیل نموده ایم، نمی توانیم نیروی جدیدی را استخدام کنیم.

رییس هیات مدیره جامعه هتلداران کردستان گفت: بخشنامه ای برای امهال سهم کارفرما در بیمه، هزینه های خدماتی تا آخر سال مصوب شده اما هنوز به بخش های مربوطه ابلاغ نشده و نتوانسته ایم از آن استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه از خرداد بیشتر هتل ها بازگشایی شده اما به کمترین درآمد قانع هستند، اضافه نمود: یک هتل در سقز ترجیح داده از اسفند به بعد فعالیت خود را تعطیل کند.

حمیدی یادآور شد: تکمیل ساخت سه هتل در کردستان بدلیل کمبود تسهیلات نیمه کاره رها شده و همین موجب شد تکمیل آن به هزینه هایی چهار برابر بیشتر از گذشته احتیاج داشته باشد.

استان کردستان از 32 هتل، 2 هتل آپارتمان، 24 مهمانپذیر و 19 اقامتگاه بومگردی برخوردار است.

این استان دارای یک هزار و 519 اثر تاریخی شناسایی شده شامل آثار باستانی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول، قنات و مکان های طبیعی است که 828 مورد از این تعداد شامل 763 اثر تاریخی، هشت مورد میراث طبیعی، 42 مورد میراث معنوی و هشت مورد میراث منقول است.

منبع: ایرنا
انتشار: 10 آذر 1399 بروزرسانی: 10 آذر 1399 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 603

به "خبرنگاران ضریب اشغال هتل ها در کردستان به 15 درصد کاهش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ضریب اشغال هتل ها در کردستان به 15 درصد کاهش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید