خبرنگاران سن اعتیاد در رازوجرگلان کاهش یافت

به گزارش خیمه نیوز، بجنورد- خبرنگاران- رییس اداره بهزیستی رازوجرگلان خراسان شمالی از کاهش سن اعتیاد به زیر 18 سال در این شهرستان 70 هزار نفری خبر داد و گفت: 95 درصد جمعیت این شهرستان در مناطق روستایی سکونت دارند.

خبرنگاران سن اعتیاد در رازوجرگلان کاهش یافت

علی سجادی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: اگرچه بیشترین مصرف مواد بین افراد 20 تا 70 سال از نوع سنتی است ولی کاهش سن گرایش به مواد مخدر و نیز تغییر ماهیت مواد مخدر از سنتی به صنعتی از جمله نگرانی های حوزه اعتیاد به مواد مخدر در این شهرستان است.

وی دسترسی آسان به مواد مخدر، باورهای غلط و نبودآگاهی پیرامون مصرف مواد را از علل اصلی کاهش سن اعتیاد دانست و گفت: آموزش پیشگیری از اعتیاد در سنین پایین، برگزاری کلاس های آموزشی در سطح مدارس و محلات آسیب خیز با موضوع مصون سازی خانواده ها از برنامه های در دست اجرا و پیش رو واحد پیشگیری از اعتیاد اداره بهزیستی شهرستان است.

سجادی با بیان اینکه هدف از کلاس های آموزشی جلوگیری از شایع شدن مواد صنعتی در بین جوانان بوده است، شرح داد: اگرچه اقدامات پیشگیرانه پیروزی تا به امروز برای جلوگیری از این آسیب اجرا شده است ولی مبارزه با این امر نیازمند ورود جدی سایر دستگاه انتظامی و قضایی است.

رییس بهزیستی رازوجرگلان با اشاره به کمبود مراکز مشاوره ای و کلینیک ترک اعتیاد در این شهرستان گفت: اگرچه دو مرکز کلینیک ترک اعتیاد در سطح شهرستان زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی استان و بهزیستی وجود دارد ولی پزشک های دانشگاه علوم پزشکی معمولا همکاری های لازم با مراکز تحت نظر بهزیستی را ندارند.

وی با اشاره به فعال بودن تنها یک کمپ ترک اعتیاد در سطح شهرستان اضافه نمود: درخواست هایی برای احداث کمپ های ترک اعتیاد در روستاهای رازوجرگلان وجود داشته است ولی بدلیل کمبود نیروی پزشکی و عدم همکاری اهالی، متقاضیان پیروز به احداث مراکز کمپ ترک اعتیاد نشده اند.

سجادی با اشاره به کمبود اعتبارات این حوزه گفت: کمبود اعتبارات اداره برای پرداخت هزینه های افراد بهبودیافته از اعتیاد به خصوص در حوزه اشتغالزایی بسیار اندک است به گونه ای معمولا 2 درصد اعتبارات به اشتغال آنها اختصاص پیدا می کند.

خراسان شمالی دارای 301 کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان است که بیشتر این مساحت در شهرستان راز و جرگلان واقع است.

این شهرستان سه بخش و 6 دهستان دارد و 95 درصد جمعیت این منطقه روستایی هستند.

راز، مرکز شهرستان مرزی راز و جرگلان در 120 کیلومتری مرکز خراسان شمالی قرار گرفته است و بیشترین تمرکز جمعیتی قوم ترکمن این استان در راز و جرگلان است.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 406

به "خبرنگاران سن اعتیاد در رازوجرگلان کاهش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سن اعتیاد در رازوجرگلان کاهش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید