خبرنگاران دعوای لفظی پاکستان و هند بالا گرفت

به گزارش خیمه نیوز، اسلام آباد - خبرنگاران - همزمان با تشدید درگیری های مرزی پاکستان و هند، تنش های دیپلماتیک و جنگ لفظی میان رقبای سنتی در جنوب آسیا نیز بالا گرفت و به همین دلیل دولت اسلام آباد اظهارات اخیر فرمانده ارتش هند را رد کرد.

خبرنگاران دعوای لفظی پاکستان و هند بالا گرفت

سخنان اخیر ژنرال هندی طی سفر خود به منطقه کشمیر تحت کنترل این کشور، علیه پاکستان و اتهام ترویج تروریسم علیه این کشور واکنش اسلام آباد را برانگیخت.

پیش از بالا دریافت جنگ لفظی میان رقبای هسته ای شبه قاره، وزارت امور خارجه پاکستان در اعتراض به درگیری های مرزی با هند، کاردار سفارت این کشور را هفته گذشته 2 مرتبه احضار نموده بود.

به گزارش روز آدینه رسانه های پاکستانی، سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور سخنان ژنرال ام.ام ناراوان فرمانده ارتش هند را غیرمسوولانه و نادرست قلمداد کرد.

عایشه فاروقی در نشست خبری هفتگی خود در اسلام آباد گفت: اظهارات ضدپاکستانی فرمانده ارتش هند چیزی جز انحراف توجه جامعه جهانی از اوضاع شبه قاره نیست.

وی آنچه را تهاجم هند در کشمیر و نقض حقوق بشر دانست را دلیل اتهامات فرمانده ارتش هند دانست و گفت: دهلی نو از شهریورماه سال گذشته با لغو امتیاز ویژه منطقه جامو و کشمیر تمامی حقوق مردم این منطقه را سلب نموده است.

منابع خبری گزارش دادند: فرمانده ارتش هند در جریان سفر دو روزه خود به کشمیر (تحت کنترل دولت دهلی نو) پاکستان را به آنچه که وی ترویج و صدور تروریسم خواند، متهم کرد.

مرزهای زمینی پاکستان و هند به عنوان دو رقیب هسته ای در جنوب آسیا در روزهای اخیر شاهد تبادل سنگین آتش بود.

ارتش پاکستان نیز که از سوی هند به نقض پیمان آتش بس و حملات خمپاره ای به خاک این کشور متهم است، پیش تر خاطرنشان کرد که نیروهای هندی از شروع سال 2020 میلادی تا به امروز 708 بار قرارداد آتش بس مرزی را نقض نموده اند.

به رغم قرارداد آتش بس میان پاکستان و هند که در سال 2003 امضا شد، مرزهای دو کشور همسایه به ویژه در منطقه کشمیر همیشه دستخوش درگیری و تیراندازی متقابل از سوی طرفین بوده است.

عملیات هوایی هند در خاک پاکستان در اسفندماه 97، سرنگونی دو فروند جنگنده هندی توسط پاکستان، حادثه تروریستی بهمن ماه 97 در منطقه پولواما علیه نیروهای هندی، لغو امتیازات ویژه منطقه جامو کشمیر از سوی دهلی و تصویب قانون اعطای شهروندی در هند، از جمله تنش های سیاسی، دیپلماتیک و نظامی اخیر میان دو کشور به شمار می رود.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 283

به "خبرنگاران دعوای لفظی پاکستان و هند بالا گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دعوای لفظی پاکستان و هند بالا گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید