خبرنگاران باند زورگیری خشن در کرمانشاه منهدم شد

به گزارش خیمه نیوز، کرمانشاه - خبرنگاران - جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از انهدام یک باند زورگیری خشن در شهر کرمانشاه و دستگیری پنج عضو آن با تلاش بی وقفه پلیس خبر داد.

خبرنگاران باند زورگیری خشن در کرمانشاه منهدم شد

سرهنگ جمال سلمانی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: پس از وصول چند فقره شکایت از سوی تعدادی راننده که مورد زورگیری قرار گرفته بودند، رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: عمده این افراد در شکایات خود عنوان می کردند که خانمی را به عنوان مسافر سوار کرده و مقداری جلوتر مرد جوان حدودا 25 ساله ای که همان راستا خانم را اعلام کرده بود نیز سوار می کردند.

سرهنگ سلمانی شرح داد: رانندگان شاکی عنوان می کردند این فرد پس از سوار شدن به بهانه اینکه خواهرش را سوار خودرویمان کرده ایم با اسپری فلفل و حتی سلاح سرد به ما حمله ور شده و به زور ما را به داخل منزلی می کشانده است.

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه یادآوری کرد: طبق اظهارات افراد شاکی، زمانی که آنها وارد منزل اعضای باند می شدند از سوی سه مرد دیگر مورد ضرب و شتم قرار گرفته و اموالشان به سرقت می رفت.

وی گفت: زورگیران خشن حتی برخی از طعمه های خود را مجبور می کردند که با اقوام و آشنایانشان تماس گرفته و به بهانه اینکه نیاز فوری و ضروری به پول دارند مقداری را به کارت آنها واریز کند.

سرهنگ سلمانی افزود: انتقال سند خودرو به شکل قولنامه ای و دریافت سفته سفید امضا از قربانیان از دیگر اقدامات اعضای این باند تبهکار بود.

این مقام انتظامی ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع ماموران کلانتری حافظیه تحقیقات گسترده خود را آغاز و توانستند مخفیگاه اعضای باند که یکی در شهرک جعفرآباد و دیگری در شهرک چغاگلان ده پهن بود را شناسایی کنند.

وی گفت: ماموران پس از کسب مجوز قضائی و با رعایت حقوق شهروندی همسایه ها، در عملیاتی منسجم وارد مخفیگاه اعضای باند شده و پیروز به دستگیری پنج عضو آن متشکل از سه مرد و 2 زن شدند.

سرهنگ سلمانی همچنین با اشاره به فرار یکی از اعضای باند، از شناسایی وی و تلاش برای دستگیریش خبر داد.

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: در این عملیات گسترده، ماموران پیروز به کشف یک قبضه اسلحه پرانریال 25 عدد فشنگ، 6 قبضه شمشیر، یک اسپری دفاع شخصی و یک دستگاه خودروی پژو 405 متعلق به اعضای باند شدند.

وی گفت: همچنین در جستجو از مخیگاه های باند زورگیری، سه عدد سفته سفید امضا، سه عدد کارت ملی، هفت عدد کارت سوخت و تعدادی دیگر از اموال مسروقه متعلق به افراد شاکی کشف شد.

سرهنگ سلمانی در خاتمه، مبارزه با جرائم خشن و مجرمانی که با رفتار خود باعث ایجاد ناامنی می شوند را از اولویت های پلیس برشمرد و گفت: این افراد نهایتا در چنگال قانون گرفتار و به سزای اعمال ناشایست خود می رسند.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 178

به "خبرنگاران باند زورگیری خشن در کرمانشاه منهدم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران باند زورگیری خشن در کرمانشاه منهدم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید