حدود 60 معترض در پورتلند دستگیر شدند

به گزارش خیمه نیوز، بر اساس اعلام اداره پلیس شهر پورتلند آمریکا حدود 60 تن طی دور جدید اعتراضات علیه بی عدالتی نژادی در این شهر بازداشت شدند.

حدود 60 معترض در پورتلند دستگیر شدند

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اداره پلیس شهر پورتلند در بیانیه ای تصریح داشت: در جریان شورشی که شنبه شب و یکشنبه صبح در این شهر رخ داد 59 نفر بازداشت شدند. این اداره پلیس برای 43 تن پفراینده برای ارسال به دادگاه تشکیل داد.

روز یکشنبه پلیس پورتلند گفت، معترضان علیه ماموران پلیس بمبهای آتشزا، سنگ و اشیای دیگر پرتاب نموده اند و این باعث شد مقامهای پلیس شرایط را به عنوان شورش اعلام نموده و جمعیت را متفرق سازند.

پلیس پورتلند همچنین توضیح داد: تعداد زیادی از افراد حاضر در جمعیت سپرهایی عظیم را حمل نموده و دارای تجهیزات ضدشورش همچون کلاه محافظ، ماسکهای گاز و زره ضدگلوله همگی به رنگ مشکی بودند. آشکار بود که نیت این جمعیت اعتراضات صلح آمیز نبود.

طبق اعلام پلیس یکی از مردم در اثر پرتاب بمب آتشزا مجروح شده و به یک بیمارستان محلی منتقل شد. پلیس پورتلند در ابتدا اعلام داشت، در اعتراضات یکشنبه و شنبه بیش از 50 تن دستگیر شده اند.

این در حالی است که شهردار شهر روچستر نیز با تداوم اعتراضات در این شهر و مطالبه استعفایش وعده اصلاحات را داد.

لاولی وارن، شهردار روچستر نیویورک گفت، اصلاحات پلیس در این شهر در پی اعتراضات به مرگ دنیل پرود، یک مرد سیاهپوست آمریکایی در زمان اقدام افسران پلیس برای مهار او به هنگام تجربه یک بحران روانی اجرا خواهد شد.

او به خبرنگاران گفت: ما در اینجا انسانی داشتیم که احتیاج به یاری و دلسوزی داشت. در آن لحظه فرصت این را داشتیم که از او محافظت کنیم و او را امن و گرم نگه داریم و فرایند التیام دادن به او و خوب کردن حال او را آغاز کنیم. ما باید این حقیقت را قبول کنیم که در آن لحظه ما این کار را نکردیم.

این شهردار ادامه داد: من نمی توانم او را برگردانم. هیچ کدام از ما نمی توانیم. اما چیزی که هنوز فرصت انجامش را دارم این است که اطمینان حاصل کنم یاد و خاطره او تغییراتی ابدی را به وجود بیاورد.

وارن در پاسخ به اینکه آیا به استعفا دادن فکر نموده گفت، خود را متعهد به آنالیز اصلاحات لازم در روچستر می داند. او توضیح داد برنامه هایی برای اصلاحات در پلیس وجود دارد اما این کوشش در عرض یک هفته انجام نمی گردد و باید طی ماه ها و سالهای آینده بدین منظور کوششهای پایداری صورت بگیرد.

همچنین لارون سینگلتاری، رئیس پلیس روچستر نیز بر لزوم اصلاحات در پلیس به ویژه در زمینه برخورد با سلامت روان تاکید نموده اما گفت، گزارشها درباره استعفای او شایعه هستند.

دست کم 1500 تظاهر کننده در اعتراضات شنبه در روچستر نیویورک شرکت نموده و به سمت ماموران پلیس بطری، سنگ و مواد محترقه پرتاب کردند. طبق اعلام پلیس، گلوله های فلفل و گاز اشک آور برای متفرق کردن معترضان استفاده شدند. وارن روز یکشنبه گفت، استفاده از گلوله های فلفل و گاز اشک آور باعث بدتر شدن شرایط شد.

، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 8 آبان 1399 بروزرسانی: 8 آبان 1399 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 531

به "حدود 60 معترض در پورتلند دستگیر شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حدود 60 معترض در پورتلند دستگیر شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید