حبیبی: 5 خواسته دانشگاه خوارزمی از وزارت علوم ، خواستار ایجاد دانشکده تحصیلات تکمیلی در واحد تهران هستیم

به گزارش خیمه نیوز، رئیس دانشگاه خوارزمی گفت: با توجه به جمع بندی های اجرا شده قصد داریم دانشکده تحصیل تکمیلی را در دانشگاه خوارزمی واحد تهران ایجاد کنیم، در این راستا به حمایت وزارت علوم نیازمندیم.

حبیبی: 5 خواسته دانشگاه خوارزمی از وزارت علوم ، خواستار ایجاد دانشکده تحصیلات تکمیلی در واحد تهران هستیم

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، عزیز الله حبیبی، رئیس دانشگاه خوارزمی در مراسم افتتاح مرکز آموزش های الکترونیک دانشگاه خوارزمی که امروز یکم تیر ماه در دانشگاه خوارزمی واحد تهران برگزار شد، گفت: با نگاهی به تاریخچه خوارزمی متوجه می شویم که این دانشگاه در سال 90 تغییر نامی داشت؛ به طوری که پیش از آن با نام دانشگاه تربیت مدرس خوانده می شد. مجموعه پردیس دانشگاه خوارزمی در کرج سال 1336 ارائه شد. همچنین در سال 93 الحاق دانشگاه علوم اقتصادی به دانشگاه خوارزمی را داشتیم.

حبیبی ادامه داد: این دانشگاه 515 عضو هیئت علمی، 149 استاد تمام، 111 دانشیار، 337 استادیار، 18 مربی و 765 پرسنل دارد.

رئیس دانشگاه خوارزمی با بیان اینکه در این دانشگاه 3548 دانشجو کارشناسی ارشد تحصیل می کنند، اظهار کرد: 1900 دانشجوی دکتری، 5404 دانشجوی کارشناسی در این دانشگاه به تحصیل می پردازند که مجموعه آن ها 12 هزار و 118 نفر است. همچنین تعداد کارکنان رسمی این دانشگاه 208 نفر، قراردادی 524 و پیمانی 33 نفر هستند.

حبیبی با اشاره به اینکه در دانشگاه 333 رشته گرایش در تمام مقاطع تحصیلی ارائه می شود، گفت: 12 پژوهشکده در این دانشگاه وجود دارد که مشمول خدمت هستند همچنین دو قطب علمی مصوب وزارت علوم در این دانشگاه داریم تعداد مقالات آی اس آی در سال 97 در این دانشگاه 443 و در سال 98، 548 عدد است. مقالاتی که در اسکوپوس نمایه شدند نیز 537 مقاله در سال 97 و 637 مقاله در سال 98 است.

وی با بیان اینکه طی سال های متمادی پروژه های کلان ملی نیز اجرا شده است، شرح داد: از جمله قرارداد های کلان پژوهشی دانشگاه خوارزمی در سال 98، برداشت میدانی و ممیزی اطلاعات مربوط به تابلو ها و اماکن غیرمسکونی منطقه هفت شهرداری تهران، طراحی پژوهش، شناسایی و معرفی الگو های تخلفات و تقلبات بیمه های درمان با بهره گیری از هوش مصنوعی و ... است.

رئیس دانشگاه خوارزمی با اشاره به اینکه ما در حال حاضر فرصتی مناسب برای توسعه پژوهش های خود داریم، تاکید کرد: پشتوانه علمی و تخصصی جهت ایجاد بخش صنعت در راستای پیشرفت صنایع منطقی و همچنین آمادگی ورود به فناوری علمی را داریم. همچنین استقرار دانشگاه در دو استان نیز باعث شده است تا دانشگاه خوارزمی به صورت فرااستانی عمل کند.

حبیبی با بیان اینکه 41 هسته فناور در مرکز رشد این دانشگاه فعال هستند، شرح داد: افزایش یک محصول دانش بنیان و راه اندازی مراکز نوآوری، تنظیم 9 قرارداد فناوری در سال 98 را نیز در پرونده خود داریم.

وی درباره اقدامات این دانشگاه در حوزه اشتغال، کارآفرینی و مهارت آموزی افزود: دو برنامه در قالب برنامه های مهارت افزایی و برنامه های مربوط به اشتغال و کارآفرینی داشتیم. در بخش مهارت افزایی طرح ملی 2020 (20 مهارت در 20 سالگی) را ارائه دادیم که طبق آن طرح تاک (توسعه ایده های کارآفرینی)، طرح دما (دانش و مهارت های اشتغال) و راه اندازی مدرسه مهارت با عنوان مهارتکده خوارزمی را در دستور کار خود قرار دادیم. در بخش اشتغال و کارآفرینی نیز تاسیس مرکز مشاوره شغلی و کاریابی تخصصی را داشتیم که به موجب آن هسته های فناوری و طرح رصد اشتغال فارغ التحصیلان ایجاد شد.

وی با بیان اینکه این دانشگاه از کشور های ایران، پاکستان، افغانستان، لبنان، تونس، هند، فرانسه و ... دانشجو می پذیرد، اظهار کرد: با چهار اتحادیه بین المللی عضویت و همکاری داریم.

حبیبی با اشاره به اینکه ما پنج خواسته از وزارت علوم داریم، اظهار کرد: پذیرش دکتری در رشته های موجود، مشارکت در طرح پژوهشی، پروژه پنج دانشگاه برتر، تسریع در دادن مجوز به رشته گرایش های درخواستی، امکان ایجاد پردیس دانشگاه در مناطق آزاد و درخواست تاسیس دانشکده گردشگری از جمله مواردی است که ما از معاونت آموزشی وزارت علوم خواستاریم تا در جهت دستیابی به آن ها ما را حمایت کند.

وی در انتها گفت: در جهت ساماندهی بهتر فعالیت های تحقیقاتی در مقطع تحصیلات تکمیلی به جمع بندی رسیده ایم تا یک دانشکده مختص به تحصیلات تکمیلی در واحد تهران ایجاد شود. امیدواریم وزارت علوم در این راستا نیز ما را یاری کنید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 402

به "حبیبی: 5 خواسته دانشگاه خوارزمی از وزارت علوم ، خواستار ایجاد دانشکده تحصیلات تکمیلی در واحد تهران هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حبیبی: 5 خواسته دانشگاه خوارزمی از وزارت علوم ، خواستار ایجاد دانشکده تحصیلات تکمیلی در واحد تهران هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید