جلسه شورای امنیت، نقض حاکمیت کره شمالی است

به گزارش خیمه نیوز، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، رسانه های دولتی کره شمالی به نقل از مقامات این کشور اعلام کردند که جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد آزمایش موشکی این کشور، حاکمیت کره شمالی را نقض کرده است.

جلسه شورای امنیت، نقض حاکمیت کره شمالی است

پیونگ یانگ همچنین معتقد است شورای امنیت سازمان ملل متحد استانداردهای دوگانه ای را در مورد فعالیت های نظامی کشورهای عضو سازمان ملل اعمال می کند.

پیشتر فرانسه، انگلیس و آمریکا نگرانی خود را درباره آخرین آزمایش های موشکی کره شمالی مطرح کردند و متعهد شدند که این موضوع را در شورای امنیت سازمان ملل متحد بررسی کنند.

جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در واکنش به آزمایش موشک مافوق صوت اعلام شده از سوی کره شمالی، گفت: تحقیقات در این ارتباط در جریان است و تا زمانی که تعیین نشده است، درباره آن چیزی نمی گوییم.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا هم مدعی شد که واشنگتن نمی تواند ادعای کره شمالی مبنی بر آزمایش یک موشک نو فراصوت به نام هواسونگ -8 را تأیید کند و در حال ارزیابی آزمایش های موشکی کره شمالی است تا بفهمیم دقیقاً چه کاری انجام داده اند و از چه فناوری استفاده کرده اند.

طی هفته های گذشته، کره شمالی چندین آزمایش موشکی انجام داده است. هفته گذشته هم شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی آزمایش های نو موشکی کره شمالی تشکیل جلسه داد که در نهایت این شورا هم نتوانست به یک پاسخ هماهنگ در برابر کره شمالی دست یابد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 مهر 1400 بروزرسانی: 25 مهر 1400 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 1141

به "جلسه شورای امنیت، نقض حاکمیت کره شمالی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلسه شورای امنیت، نقض حاکمیت کره شمالی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید