بازگشت نظامیان آمریکایی به افغانستان احتمال دارد

به گزارش خیمه نیوز، هنوز خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان کامل نشده است که یک مقام آمریکایی از بازگشت احتمالی سربازان این کشور برای مقابله با فعالیت گروه های تروریستی و القاعده اطلاع داد.

بازگشت نظامیان آمریکایی به افغانستان احتمال دارد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، خبرگزاری افق نیوز افغانستان امروز (شنبه) به نقل از رونالد مولتری معاون وزارت دفاع آمریکا که در مجلس سنا حضور یافته بود اعلام نمود که واشنگتن در حال آنالیز گزینه احتمالی بازگشت به افغانستان است.

وی اضافه نمود:دستگاه اطلاعات آمریکا (سیا) فعالیت های گروه های تروریستی و القاعده را زیر نظر دارند.

مایک والتس، عضوی کنگره آمریکا و سرباز پیشین این کشور در جنگ افغانستان هم گفت که احتمال بسیار قوی وجود دارد که ما مجبور به برگشت شویم.

وی اضافه نمود: محتمل است القاعده بار دیگر پس از پیشروی طالبان، ظاهر گردد و با سازماندهی دوباره آمریکا را هدف حمله قرار دهد.

این در حالی است که مقامات آمریکایی گفته اند که بیش از 50 درصد نیرو های این کشور افغانستان را ترک نموده و قرار است تا ماه سپتامبر تمام نیرو های خارجی افغانستان را ترک نمایند.

همزمان با فرایند خروج نیرو های آمریکایی از افغانستان، طالبان حدود 20 شهرستان را به تصرف خود درآورده اند و امروز هم گزارش شده است که شهرستان زارع در استان بلخ و شهرستان تولک در استان غور در کنترول طالبان درآمده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 تیر 1400 بروزرسانی: 29 تیر 1400 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 1030

به "بازگشت نظامیان آمریکایی به افغانستان احتمال دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشت نظامیان آمریکایی به افغانستان احتمال دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید