بادگیر خانه جلالی ندوشن میبد به دلیل ایجاد شبکه فاضلاب منحرف شده

به گزارش خیمه نیوز، رسول مشتاقیان، رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان میبد با اشاره به این که بهمن ماه سال گذشته یکی از شرکت های وابسته به آبفا اقدام به حفاری کوچه مجاور خانه تاریخی جلالی ندوشن کرد که در حین حفاری قسمت هایی از برج این خانه دچار آسیب شد، گفت: پس از پر کردن کانال با توجه به نشست خاک دستی روی کانال، در پی بارندگی های بعدی و نفوذ آب سطح کانال به دیواره های پی باعث آسیب جدی به یک جبهه بنا و بادگیر مجاور کوچه شد.

بادگیر خانه جلالی ندوشن میبد به دلیل ایجاد شبکه فاضلاب منحرف شده

جهت دریافت خدمات پتینه کاری سقف با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

مشتاقیان اظهار کرد: با توجه به شدت آسیب و انحراف بادگیر، این بنا به هیچ عنوان قابل نگهداری نیست و احتمال خطر جانی و اقتصادی در پی دارد.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان میبد با بیان این که هرگونه خطر احتاقتصادی در این خصوص متوجه شرکت پیمانکار فاضلاب است، اضافه نمود:این شرکت باید نسب به برطرف خطر، آواربرداری و احداث مجدد این جبهه بنا از سوی پیمانکار واجد صلاحیت اقدام کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد، خانه قاجاری محمدعلی جلالی معروف به خانه شیخ محمد جلالی که به شماره 12365 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده در محله قلعه ندوشن، کوچه دوست واقع شده و کوچه مجاور بنا به عرض متوسط 1/5 متر در سال های 96 و 97 از سوی اداره میراث فرهنگی و شهرداری ندوشن بازسازی و ساماندهی شده است.

منبع: گردشبان
انتشار: 8 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 317

به "بادگیر خانه جلالی ندوشن میبد به دلیل ایجاد شبکه فاضلاب منحرف شده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بادگیر خانه جلالی ندوشن میبد به دلیل ایجاد شبکه فاضلاب منحرف شده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید