ایندیپندنت: دموکرات ها عملکرد کنگره در دوران کرونا را ضعیف می دانند

به گزارش خیمه نیوز، دموکرات های مجلس نمایندگان آمریکا، از عملکرد ترامپ در مقابله با ویروس کرونا، ناراضی هستند، اما خود نیز کنار کشیده اند و تنها به سیاست های دورکاری رو آورده اند.

ایندیپندنت: دموکرات ها عملکرد کنگره در دوران کرونا را ضعیف می دانند

به گزارش گروه بین الملل خبر گزاری فارس، روزنامه ایندیپندنت در گزارشی که امروز در وبگاه خود منتشر کرد به واکنش دموکرات های مجلس نمایندگان آمریکا نسبت به عملکرد دونالد ترامپ در مقابله با بیماری کرونا در این کشور، اشاره نمود و نوشت، دموکرات های مجلس نمایندگان آمریکا، عملکرد ترامپ در مقابله با کرونا را به شدت مورد انتقاد قرار داده اند و این عملکرد را خطر ناک و ناکارآمد خوانده اند.

ایندیپندنت در این گزارش نوشت، رهبران حزب دموکرات اصرار داشته اند که یک کمیته ویژه تشکیل شود و 3 تریلیون دلار از حساب دولت فدرال به مشاغلی که تعطیل و کسانی که بیکار شد ه اند اختصاص یابد. آنها همچنین درخواست اتخاذ یک راهبرد ملی برای انجام آزمایش های تشخیص و پیگیری بیماری کرونا را داشته اند. اما در بحبوحه شیوع ویروس کرونا، دموکرات ها، خود را کنار کشیده و کوشش می نمایند، ویدئو کنفرانس ها و حتی رأی گیری ها را نیز از دور انجام دهند. هیچ مقام دولتی در آمریکا در جلسه های استماع کنگره در یک ماه گذشته شرکت ننموده اند.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، ناامیدی در میان اعضای دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا مشهود است، بسیاری از آنها عملکرد کنگره را قوی ندانسته اند. چندین نفر از اعضای این حزب نیز در مصاحبه با روزنامه واشنگتن پست اعلام نمودند که مجلس نمایندگان در روبروه با بحران کرونا، نتوانسته دستورات قانون اساسی آمریکا را اجرا کند. این اعضا همچنین قصد داشته اند دولت ترامپ را نیز از قدرت خود سلب نمایند.

بر اساس این گزارش، این نارضایتی ها بر نانسی پلوسی، رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا و دیگر رهبران این کشور فشار آورده و آنها را مجاب نموده قوانینی که بیش از 230 سال در این کشور وجود داشته اند را تغییر دهند و به مردم اجازه دهند دورکاری نمایند و حتی در خانه رأی دهند.

عملکرد شکست خورده کنگره در انجام بعضی اقدامات اساسی نسبت به بیماری کرونا، با اقدامات دیگر نهاد ها در دولت فدرال آمریکا متفاوت بوده است. از جمله این نهادها، دیوان عالی ایالات متحده آمریکاست که برای اولین بار، بحث های شفاهی را در ماه آینده به وسیله کنفرانس تلفنی خواهند شنید.

پایگاه ایندیپندنت در ادامه نوشت، در حالی که دموکرات ها در کوشش هستند دور کاری در آمریکا رواج پیدا کند، اعضای 100 نفره مجلس سنا که در کنترل جمهوری خواهاتن است، سعی خواهند کرد تا چهارم ماه مه (15 اردیبهشت) به محل کار خود در واشنگتن باز گردند. میچ مک کانل رهبر حزب اکثریت مجلس سنا در مصاحبه ای اعلام نمود که او تمایل دارد سریع در کنار دادرسان دیوان عالی باز شود. باز گشت اعضای مجلس نمایندگان آمریکا به نظر خطرناک می رسد. رهبران مجلس نمایندگان آمریکا نشان داده اند که آنها نه تنها نگران 429 عضو این مجلس، بلکه نگران دیگر اعضا و معاونان هستند. اما چون تنها نهادی است که تحت کنترل دموکرات هاست، آنها کوشش می نمایند اقدامات ترامپ را به چالش بکشند.

تا به امروز دموکرات ها بر واکنش دولت فدرال به بحران کرونا، تأثیراتی داشته اند. آنها در افزایش مزایای بیکاری، بودجه رسانی بیشتر به سیستم درمانی آمریکا و افزایش میلیارد ها دلار پول بیشتر به بودجه پیشنهادی جمهوری خواستار، تأثیر گذار بوده اند. در همین حال، نانسی پلوسی نیز تحت فشار است تا لایحه یاری اقتصادی جدید را با وجود بیکاری شدید در آمریکا، سریع تر اجرا کند. این یاری اقتصادی به جای اینکه برای کارفرمایان و صاحبان مشاغل کوچک در نظر گرفته شود، برای طبقه فقیر و کارگران آمریکایی در نظر گرفته شده است. همچنین صد ها میلیارد دلار دیگر نیز برای دولت های محلی و ایالتی آمریکا اختصاص یافته است.

الکسندریا اوکاسیو کورتز نماینده جمهوری خواه نیویورک درباره عملکرد دموکرات ها و اتفاقاتی که برای این حزب در دوران کرونا اتفاق افتاده است، عنوان نمود: به دلیل اینکه کنگره تعطیل است، توانایی ما برای انجام هرگونه اقدامی در این باره کم می شود. چون ما در کنگره حضور نداریم، مذاکرات و بحث ها در پشت در های بسته انجام می شوند. ما نمی توانیم درباره تحولاتی نظری دهیم. ما نمی توانیم هر جایی برویم و بگوییم: جمهوری خواستار با بیمارستان های آمریکا مبارزه می نمایند و جمهوری خواستار مخالف انجام آزمایش تشخیص کرونا هستند. به نظرم ما دموکرات ها اهرم فشار خود را از دست داده ایم.

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در ادامه نوشت، این درماندگی ها و اعتراضات، موجب شده اختلافاتی بین دو حزب در آمریکا به وجود آید. آنها بر سر این موضوع که مجلس نمایندگان چه موقع می تواند به حالت عادی بازشود و فعالیت خود را شروع کند، بحث و مجادله دارند. هفته گذشته، نانسی پلوسی از طرحی حمایت کرد که کمیته قوانین مجلس نمایندگان آمریکا آن را ارائه نموده بود؛ طبق این طرح رأی دهندگان آمریکایی می توانند به صورت نیابتی رأی دهند. اما جمهوری خواستار به این طرح اعتراض کردند و اجرای این طرح به تعویق افتاد.

روز سه شنبه هفته گذشته، مجلس کشور انگلیس قوانینی را برای انجام ویدئو کنفرانس های نخست وزیر این کشور تصویب کرد. بخشی از این ویدئو کنفرانس ها در برنامه ای که به وقت پرسش معروف است، انجام خواهد شد. این کشور همچنین تأکید نموده که رأی گیری از راه دور را نیز با به کارگیری تکنولوژی لازم راه اندازی خواهد نمود. اما انگلیس نیز با محدودیت هایی روبرو است. تنها 50 نفر از 650 مجلس عوام بریتانیا اجازه خواهند داشت برای بحث ها و مذاکرات حضور داشته باشند و 120 نفر از اعضای دیگر نیز به وسیله ویدئو کنفرانس در این بحث ها شرکت خواهند کرد. اما در ایالت های آمریکا، کنگره رویکرد متفاوتی را اتخاذ نموده است. در ایالت ریچموند و ویرجینیا مجلس نمایندگان ایالتی، زیر سایبانی روی چمن های خارج از مجلس با یکدیگر ملاقات و گفت وگو می نمایند، در حالی که مجلس سنا در ایالت های کوچک تر، داخل یک موزه اقدام به گفتگو می نمایند. دیگر ایالت ها در آمریکا نیز رویه رأی گیری الکترونیکی یا نیابتی را به کار گرفته اند.

روزنامه ایندیپندنت در ادامه این گزارش با اشاره به مانعی که بسیاری از دموکرات های مجلس نمایندگان آمریکا هفته گذشته با آن روبه رو شده اند، نوشت، بسیاری از اعضای حزب دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا بر این باورند که جمهوری خواستار در این مجلس در تغییر قوانین آهسته عمل می نمایند؛ زیرا منافع سیاسی خودشان را ترجیح می دهند و عنوان می نمایند مجلس نمایندگانی که عملکرد بهتری داشته باشد بدین معنا خواهد بود که ترامپ و اکثریت جمهوری خواستار در مجلس سنا قدرت بیشتری پیدا خواهند کرد.

این روزنامه انگلیسی در خاتمه نوشت، قانون گذاران مجلس نمایندگان بعد از سه ماه که اولین مورد مبتلا به ویروس کرونا در آمریکا تأیید شد، همچنان سر در گم هستند. کنگره نیز اقدامات خود را متوقف نموده است. دموکرات ها از ایالت های مختلف واشنگتن را روز سه شنبه هفته گذشته ترک کردند و هیچ راه کاری را برای بر گزاری جلسه های استماع کمیته ارائه نکردند. روز آدینه نیز نانسی پلوسی نامه ای را به احزاب سیاسی خود فرستاد که در آن نوشته بود: در روز های آینده، مقامات، نظرات شما درباره چگونگی قانون گذاری از راه دور را خواهند شنید.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 303

به "ایندیپندنت: دموکرات ها عملکرد کنگره در دوران کرونا را ضعیف می دانند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایندیپندنت: دموکرات ها عملکرد کنگره در دوران کرونا را ضعیف می دانند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید