افغانستان، منصور: مذاکرات با طالبان در قطر متوقف شده است

به گزارش خیمه نیوز، پس از تعویق خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، عضو تیم مذاکره کننده دولت کابل اعلام نمود که گفت وگوها با طالبان در قطر متوقف شده است.

افغانستان، منصور: مذاکرات با طالبان در قطر متوقف شده است

همراه ما باشید و با تور دوحه از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، حفیظ منصور عضو ارشد تیم مذاکره نماینده افغانستان خاطرنشان کرد که در حال حاضر مذاکرات این هیئت با طالبان متوقف است و از چندی پیش هیچ گفت وگویی بین دو طرف انجام نشده است.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان نیز با تایید توقف مذاکرات به رادیو آزادی گفت که پس از اعلام تغییر تاریخ خروج نیروهای خارجی از افغانستان، در همه زمینه ها تجدید نظر می گردد.

براساس توافقنامه دوحه، مشروط به یک سری شروط امنیتی همه نیروهای خارجی موظف هستند که تا 11 اردیبهشت خاک افغانستان را ترک نمایند.

این در حالی است که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اخیراً با اعلام جدول زمانی جدید، مهلت خروج نیروهای این کشور را تا 11 سپتامبر (20 شهریور) به تعویق انداخت.

این اقدام در حالی صورت گرفت که بر اساس اعلام قبلی چهارم اردیبهشت ماه امسال باید نشست صلح افغانستان به میزبانی ترکیه برگزار می شد اما پس از اعلام تاریخ جدید خروج نیروها توسط بایدن، طالبان توضیح داد که این گروه تا زمان خروج کامل همه نیروهای خارجی در هیچ نشستی برای صلح افغانستان شرکت نخواهد کرد.

دولت افغانستان، شورای عالی مصالحه و بعضی احزاب این کشور نیز قرار بود در نشست استانبول طرح های خود را برای صلح ارائه نمایند اما اکنون با امتناع طالبان برای شرکت در این نشست، برگزاری آن در سایه ای از ابهام قرار گرفته است.

لازم به ذکر است که مذاکرات بین الافغانی 22 شهریور سال گذشته شروع شد و پس از 2 دور گفت وگو بدون رسیدن به یک نتیجه ملموس به بن بست رسیده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 31 فروردین 1400 بروزرسانی: 31 فروردین 1400 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 881

به "افغانستان، منصور: مذاکرات با طالبان در قطر متوقف شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افغانستان، منصور: مذاکرات با طالبان در قطر متوقف شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید