استقبال تهرانی ها از آپارتمان های 70 متری

به گزارش خیمه نیوز، خبرنگاران: در 11 ماهه نخست سال گذشته تعداد معاملات آپارتمان در تهران با رشد حدود 6 درصدی قیمت در هر متر مربع بیش از 50 درصد افزایش یافت.

استقبال تهرانی ها از آپارتمان های 70 متری

جهت دریافت خدمات مهندسی ساختمانی با مشاور ساخت در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای ساخت، بازسازی، معماری، محوطه سازی و خرید مصالح ساختمانی را از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگاران، آنالیز آمارهای بانک مرکزی نشان می دهد که در 11 ماهه نخست سال 1393 تعداد معاملات آپارتمان های مسکونی شهر تهران به 158 هزار واحد مسکونی رسیده که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل 50.5 درصد افزایش دارد.

در این دوره متوسط قیمت یک مترمربع بنای واحد مسکونی معامله شده به وسیله معاملات ملکی حدود 4 میلیون تومان بوده که نسبت به دوره مشابه سال 1392، حدود 5.7 درصد افزایش داشته است.اما مقایسه فرایند فصلی معاملات اجرا شده با عرضه واحد های مسکونی تکمیل شده در شهر تهران بیانگر آن است که از ابتدای سال 1392 میزان عرضه واحد های مسکونی در سطحی بالاتر از حجم معاملات قرار گرفته است.

در این رابطه بانک مرکزی شرح داده که این تغییر متاثر از افت محسوس معاملات در بازار مسکن و همچنین افزایش عرضه واحد های جدید ساخته شده بوده است.آخرین آمار بانک مرکزی نشان می دهد که نسبت عرضه واحد های مسکونی به معاملات اجرا شده در سه ماهه دوم سال 1393 حدود 86.8 درصد بوده که همچنان از متوسط این نسبت، نسبت به سال های 1389 تا 1391 که حدود 63 درصد بوده بالاتر است.توزیع فراوانی تعداد واحد های مسکونی معامله شده بر حسب زیربنای هر واحد مسکونی در بهمن ماه سال گذشته نشان می دهد که بیشترین واحد های مسکونی با زیربنای 60 تا 70 مترمربع و معادل 16.8 درصد اختصاص داشته است.

منبع: ابتکار

منبع: تسنیم
انتشار: 3 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 244

به "استقبال تهرانی ها از آپارتمان های 70 متری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال تهرانی ها از آپارتمان های 70 متری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید