ارزیابی پوتین از روابط کنونی روسیه و آمریکا

به گزارش خیمه نیوز، رئیس جمهوری روسیه به روابط کشورش با آمریکا از کل امتیاز 5 ، نمره 2 ، نزدیک به 3 را داده و یادآور شد، با تمامی روسای جمهوری ایالات متحده روابط خوب و سازنده ای داشته و اصلاً معتقد نیست که آمریکایی ها دارای حقوقی ویژه هستند.

ارزیابی پوتین از روابط کنونی روسیه و آمریکا

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رئیس جمهوری روسیه در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری تاس در طرحی تحت عنوان 20 سئوال از ولادیمیر پوتین ، ارزیابی خود از روابط روسیه و ایالات متحده را بیان نموده و از کل امتیاز 5، سطح این روابط را بین 2-3 نامید.

پوتین در پاسخ به درخواست ارزیابی از شرایط کنونی روابط بین رویه و آمریکا در مقیاس پنج امتیازی توضیح داد: هم اکنون می توان سطح روابط روسیه و ایالات متحده را بین 2 و 3 ، البته کمی نزدیک تر به 3 تخمین زد.

وی به عنوان نمونه ای از جنبه های مثبت در روابط روسیه و آمریکا، به همکاری دو کشور در عرصه مبارزه با تروریسم و همچنین رشد تجارت متقابل طی دو سال گذشته اشاره نمود.

همکاری موثر سازمان های اطلاعاتی روسیه و آمریکا در مبارزه با تروریسم

رئیس جمهوری روسیه گفت : سازمان های اطلاعاتی آمریکا مانند روس ها در سطح جهانی کار می نمایند و به مسکو در مبارزه با تروریسم یاری می نمایند. به لطف اطلاعات ایالات متحده در انتها سال 2019 ، در سن پترزبورگ دو عضو گروه تروریستی داعش دستگیر شده و از وقوع حمله تروریستی جلوگیری شد.

وی اضافه نمود: سازمان های اطلاعاتی آمریکا مدت هاست که این تروریست ها را تحت نظر داشته و آنها را رد یابی می کردند و سپس اطلاعات خود را به سرویس امنیت فدرال روسیه انتقال دادند. من به رئیس جمهور (دونالد) ترامپ زنگ زده و برای انتقال این اطلاعات شخصاً از او تشکر کردم. سرویس های اطلاعاتی روسی چنین اطلاعاتی نداشتند.

مخالفت پوتین با منحصر به فرد بودن و حقوق خاص آمریکایی ها

ولادیمیر پوتین در بخش دیگری از سخنان خود با این نظریه مخالفت کرد که ملت آمریکا ممکن است از حقوق ویژه ای در عرصه بین المللی برخوردار باشد.

وی یادآور شد: این موضوع قبلاً توسط باراک اوباما، رئیس جمهور وقت آمریکا مطرح شده بود. وی می گفت آمریکایی ها ملتی خاص هستند ، آنها تقریباً در تمام جهان دارای حقوق ویژه و انحصاری هستند. من نمی توانم با این مسئله موافق باشم. خداوند همه انسان ها را با حقوق یکسان خلق نموده است. بنابراین ، گفتن اینکه شخصی منحصر به فرد است ، به نظر من، کاملاً غیرمنطقی است.

روابط پوتین با رهبران ایالات متحده

رئیس جمهوری روسیه درباره روابط خود با روسای جمهور آمریکا گفت که وی با دونالد ترامپ ، رئیس فعلی آمریکا یکدیگر را به نام کوچک خطاب می نمایند.

وی با اشاره به اینکه برایش سخت است بگوید با کدام یک از روسای جمهور آمریکا از زمان بیل کلینتون که در ژانویه سال 2001 کاخ سفید را ترک کرد، راحت تر بوده، گفت: من واقعاً با همه همتایان آمریکایی رابطه سازنده ای داشتم. به ویژه به یاد می آوردم که با جورج بوش، جونیور (پسر)، که ریاست جمهوری ایالات متحده در سالهای 2001-2009 را به عهده داشت، روابط خوبی داشتم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 185

به "ارزیابی پوتین از روابط کنونی روسیه و آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارزیابی پوتین از روابط کنونی روسیه و آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید