آیا مردم در انتخابات از اصلاح طلبان حمایت می کنند؟

به گزارش خیمه نیوز، یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: اگر هدف اصلاح طلبان در انتخابات1400 صرفا رسیدن به قدرت باشد، مردم از آنها حمایت نمی کنند.

آیا مردم در انتخابات از اصلاح طلبان حمایت می کنند؟

جلال جلالی زاده در گفت و گو با خبرنگاران، درباره ایجاد تشکیلات جدید اصلاح طلبان برای انتخابات 1400، اظهار کرد: هر حرکت سیاسی و اجتماعی باید بعد از مدتی نسبت به عملکرد خود بازنگری داشته باشد تا نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کنند. اصلاح طلبان هم از این قاعده مستثنا نیستند.

وی ادامه داد: تشکیلات جدید اگر بخواهد فرایند تشکیلات قبلی یعنی شورای عالی سیاستگذاری را طی کند شاید پیروز نشود اما اگر تصمیم گرفته شود که سطح همکاری و هماهنگی اصلاح طلبان ارتقا یابد، این تشکیلات می تواند تجربه پیروزی شود. البته به شرطی که احزاب اصلاح طلب دنبال سهم خواهی نباشند. از سویی تشکیلات اصلاح طلبان باید فراگیرتر شده و شخصیت هایی از اقوام و مذاهب را هم در برگیرد در حالیکه برخی احزاب اصلاح طلب نسبت به اقوام و مذاهب دیدگاه مثبتی ندارند و همین مسأله بر پایگاه رای آنها تاثیر منفی می گذارد.

جلالی زاده با اشاره به اینکه این اقدام شورای هماهنگی جبهه اصلاحات برای ارائه مانیفست انتخاباتی و ایجاد تشکیلات جدید باید زودتر انجام می شد، اعلام کرد: اما حالا که اراده ای برای ایجاد ساختاری جدید فراهم امده است، باید اقدامات با تأمل و تأنی بیشتری اجرا شده و تصمیم عجولانه ای گرفته نشود. البته فضای سیاسی و انتخاباتی هم سرد است و شاید کندی عمل اصلاح طلبان ناشی از همین فضای سرد و امید کم آنها نسبت به گرم شدن تنور انتخابات باشد.

این کننده پیشین مجلس شورای اسلامی درباره میزات شانس پیروزیت اصلاح طلبان در انتخابات1400، گفت: اگر اصلاحات با برنامه و هماهنگ باشد، شانس پیروزیت دارد چون مردم خاطره خوبی از دولت اصولگرایان ندارند. البته دولت روحانی ضربه بدی به اصلاح طلبان زد و موجب ناامیدی مردم از این جریان سیاسی شد. اصلاح طلبان باید برای مردم توضیح دهند که همه اقدامات دولت نباید به حساب اصلاح طلبان نوشته شود.

وی در خاتمه اظهار کرد: اگر هدف اصلاح طلبان صرفا رسیدن به قدرت باشد، مردم از آنها حمایت نمی کنند اما اگر شعار دفاع از حقوق مردم، توسعه اقتصادی و سیاسی و ما مسائل معیشتی را مطرح کرده و برای آن برنامه عملی داشته باشند، مردم به آنها اقبال نشان می دهند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 بهمن 1399 بروزرسانی: 2 بهمن 1399 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 701

به "آیا مردم در انتخابات از اصلاح طلبان حمایت می کنند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا مردم در انتخابات از اصلاح طلبان حمایت می کنند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید