آیا باید تمامی خریدها را به دلیل کرونا ضدعفونی و شسته گردد؟

به گزارش خیمه نیوز، در حال حاضر هیچ مدرکی مبنی بر انتقال COVID-19 (کرونا) توسط مواد غذایی وجود ندارد. بزرگترین خطر هنگام خرید این محصولات است که در فروشگاه و در کنار سایرین قرار دارید.

آیا باید تمامی خریدها را به دلیل کرونا ضدعفونی و شسته گردد؟

آیا باید پلاستیک خریدها و مواد غذایی را تا 3 روز در جایی دیگر نگه داشت؟

این سوال واقعا مسخره است، واقعا می خواهید تا 3 روز شیر، بستنی و غذای دلخواه خود را در خارج از خانه نگه دارید؟ همچنین این موضوع پیامدهای ایمنی غذایی بسیاری را به همراه دارد و ممکن است باعث فاسد شدن غذا گردد.

آیا باید تمامی مواد غذایی و خریدها را جداگانه ضدعفونی کرد؟

این سوال نیز از نظر علمی معنا ندارد. اگر نگران چنین موضوعی هستید، قبل از خوردن دستان خود را بشویید. شستن مواد تازه با صابون؟ لزوما نباید برای شستن محصولات غذایی از صابون استفاده کرد. صابون برای شست و شوی مواد غذایی به ویژه مواد تازه ساخته نشده و ممکن است باعث اسهال و استفراغ گردد. توصیه های جدید به ویژه از سوی FDA می گوید مواد غذایی تازه را تنها با آب سرد بشویید.

آیا کیسه های پلاستیکی خطرناک هستند؟

بسیاری از افراد از کیسه های پلاستیکی مجددا استفاده می نمایند که یکی از بهترین روش ها برای جلوگیری از فراوری و مصرف بیش از حد پلاستیک است. در حالی که از نظر تئوری ممکن است که این کیسه ها دارای ویروس کرونا باشند که خودش یک تهدید عظیم بشمار می رود، بهترین روش برای اطمینان از جلوگیری از شیوع این ویروس، نگهداری آنها در ماشین و استفاده مجدد به هنگام فروشگاه رفتن است. همچنین می توان برای اطمینان بیشتر آن ها را شسته و نگهدارید.

برای کاهش احتمال و ریسک ابتلا به کرونا چه اقداماتی میتوان انجام داد؟

بسیاری از فروشگاه ها در حال ارائه مواد ضدعفونی نماینده به مشتریان و همچنین ضدعفونی چرخ های خرید هستند. یکی از راه های مناسب برای پیشگیری، تهیه یک لیست از مواد مورد احتیاج و خریدن آنها و به سرعت خارج شدن از فروشگاه است. فاصله ایمن (2متر) را به هنگام خرید رعایت کنید و مدام دست ها را با مواد ضدعفونی نماینده بشویید.

sciencealert

2121

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 5 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 247

به "آیا باید تمامی خریدها را به دلیل کرونا ضدعفونی و شسته گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا باید تمامی خریدها را به دلیل کرونا ضدعفونی و شسته گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید