آمریکا 7 کمپانی دیگر چینی را تحریم کرد

به گزارش خیمه نیوز، یک کارشناس در وزارت بازرگانی چین اظهار داشت، آمریکا تحریم هایی را علیه کمپانی های فناورمحور چین وضع می نماید، اما این تحریم ها باعث اختلال در گام های توسعه فناوری در کشور نمی گردد.

آمریکا 7 کمپانی دیگر چینی را تحریم کرد

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه گلوبال تایمز، این تحریم های جدید در حالی وضع شده که اداره صنعت و امنیت وزارت بازرگانی آمریکا در بیانیه ای خاطرنشان کرد که هفت کمپانی فناور محور دیگر چین را به ظن فعالیت هایی که بر خلاف امنیتی ملی یا منافع سیاست خارجی آمریکاست، در فهرست تحریم های خود قرار داده است.

این هفت کمپانی شامل فناوری اطلاعات Tianjin Phytium، مرکز طراحی مدار شانگهای، سانوی میکروالکترونیکز، مرکز ملی ابر رایانه در جینان، مرکز ابر رایانه ملی در شنژن، مرکز ابر رایانه در ووشی و مرکز ابر رایانه ملی در شنگژو هستند.

در بیانیه وزارت بازرگانی آمریکا آمده که این کمپانی ها در حال ساخت ابررایانه هایی برای استفاده در ارتش به منظور کوشش های مدرن کردن یا توسعه تسلیحات کشتار جمعی هستند. کارشناسان می گویند این مساله روشن می نماید که ایدئولوژی آمریکا درباره چین تغییر ننموده است.

یکی از کارشناسان در آموزشگاه همکاری مالی و تجاری بین المللی وزارت بازرگانی چین گفت، این تحریم های جدید با تحریم های قبلی آمریکا علیه چین هیچ تفاوتی ندارند. آمریکا محدودیت های زیادی را علیه فناوری چینی وضع نموده که احتمالا در ارتش کشور مورد استفاده قرار می گیرند و این تحریم ها، با هدف تشدید آن ها و نه وضع تحریم های جدید است.

با وجود فشار های آمریکا کمپانی های فناروی اطلاعاتی چین در سایه همین تحریم ها به دستاورد هایی دست یافته اند. این کارشناس همچنین گفت: این تحریم ها همانند نیش پشه است برای ما. آن ها ما را چندین سال است که آزار می دهند، اما این ها چیزی جز نیش پشه برای ما نیست.

منبع: فرارو
انتشار: 10 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 10 اردیبهشت 1400 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 897

به "آمریکا 7 کمپانی دیگر چینی را تحریم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا 7 کمپانی دیگر چینی را تحریم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید