آغاز نشست وزرای خارجه کشورهای همسایه لیبی در الجزائر

به گزارش خیمه نیوز، وزرای خارجه هفت کشور همسایه لیبی امروز در پایتخت الجزائر برای بررسی تحولات لیبی گردهم آمدند.

آغاز نشست وزرای خارجه کشورهای همسایه لیبی در الجزائر

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزرای خارجه هفت کشور همسایه لیبی اعم از الجزائر، مصر، تونس، سودان، چاد، مالی و نیجر امروز پنجشنبه در پایتخت الجزائر با هدف بررسی تحولات لیبی نشستی برگزار کردند.

سامح شکری وزیر خارجه مصر در این نشست، ترکیه را عامل بی ثباتی در لیبی برشمرد و گفت که ترکیه برای دخالت نظامی در یک کشور عربی تلاش می کند و با این کار قوانین بین المللی را نقض می کند.

شکری با بیان اینکه ترکیه افراد مسلح خارجی را وارد لیبی می کند و ما بارها گفته ایم که با این اقدامات مخالف هستیم، گفت: ما حامی ملت لیبی هستیم و این ملت نیز با نقض حاکمیت کشورشان مخالف است.

طبق گزارش شبکه سعودی العربیه، وزیر خارجه مصر همچنین گفت که بحران لیبی تنها با تشکیل دولت مستقل و خلع سلاح شبه نظامیان حل خواهد شد.

ترکیه و مصر که به دلیل موضوع اخوان المسلمین بشدت دچار اختلاف هستند، در پرونده لیبی نیز مقابل هم قرار دارند. عربستان، مصر و امارات از شبه نظامیان شرق لیبی حمایت می کنند و ترکیه به همراه قطر از دولت وفاق ملی در غرب لیبی.

برای حل بحران لیبی، روز یکشنبه گذشته هم کنفرانسی بین المللی در برلین با مشارکت آمریکا، روسیه، فرانسه، بریتانیا، چین، آلمان، ترکیه، ایتالیا، مصر، امارات، الجزایر، کنگو و چهار سازمان بین المللی و منطقه ای شامل سازمان ملل، اتحادیه اروپا، اتحادیه آفریقا و اتحادیه عرب) برگزار شد و شرکت کنندگان در این کنفرانس تصمیماتی اتخاذ کردند که از جمله آن درخواست از تمامی طرف ها برای کاهش تنش و آتش بس در لیبی بود.

کشورهای شرکت کننده همچنین از شورای امنیت سازمان ملل خواستند که در صورت نقض موارد یادشده متناسب با حجم اقدام ناقضان را تحریم کند.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 9

به "آغاز نشست وزرای خارجه کشورهای همسایه لیبی در الجزائر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز نشست وزرای خارجه کشورهای همسایه لیبی در الجزائر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید